شناسهٔ خبر: 56449935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۱۹ هزار سالمند زنجانی زیرپوشش کمیته امداد زنجان قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۶۲ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند که ۶۱ درصد از آنها روستایی و ۲۹ درصد ساکن مناطق شهری هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح‌اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جریان عیادت از سالمندان بیمار زیرپوشش این اداره کل با گرامیداشت روز سالمند و با تاکید بر اینکه  سالمندی ناتوانی نیست، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۶۲ سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد بهره‌‎مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه ۶۱ درصد از سالمندان تحت حمایت ساکن مناطق روستایی هستند، افزود: توجه به وضعیت معیشتی و ارتقاء سلامت سالمندان ساکن در مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت‌های کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به این گروه از جامعه هدف است.

وی با بیان اینکه ۳۲ درصد از سالمندان زیرپوشش مردان و ۶۸ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: توجه به توان بخشی سالمندان و تامین تجهیزات مورد نیاز سالمندان زمین‌گیر از اقدامات این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به ولی نعمتان عزیز است.

صالحی همچنین تصریح کرد: توجه به ایجاد نشاط و شادابی در سالمندان زیرپوشش از طریق اجرای برنامه‌های فکری و فرهنگی، اردوهای فرهنگی و زیارتی از برنامه‌های این نهاد در این بخش است.

انتهای پیام/73005

نظر شما