شناسهٔ خبر: 55757766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نخستین پردیس ویژه سالمندان در زنجان افتتاح می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: همزمان با هفته دولت، نخستین پردیس ویژه سالمندان در زنجان افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سلمان حسینی، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه احداث مسکن برای مددجویان یکی از اقدامات مهم در راستای ارائه خدمات حمایتی بهزیستی برای افراد زیر پوشش است عنوان کرد: تا آخر سال جاری واگذاری ۱۰۵ واحد مسکن به مددجویان پیش بینی شده است که از این تعداد ۳۵ واحد مسکن مددجویی به مددجویان واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: از ۱۳ واحد مسکن، ۱۰ واحد روستایی و ۳ واحد شهری به مددجویان زیرپوشش واگذار می‌شود که برای احداث این واحدها 800 میلیون و ۴۶۴ هزار تومان پرداخت شده است و این خانوارها در مجموع از ۳۳ میلیون تومان معافیت‌های انشعاباتی و صدور پروانه ساختمانی بهره‌مند شده‌اند.

وی درباره پروژه‌های قابل افتتاح اشتغال در هفته دولت تصریح کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان در زمینه‌های دامداری، تعمیرات خودرو، آرماتوربندی، فرشبافی، خیاطی، تعمیر لوازم خانگی، کابینت سازی و... در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، خرمدره، طارم و ابهر به بهره‌برداری می‌رسد.  

حسینی افتتاح اولین پردیس سالمندان و سالن اجتماعات خیر ساز ویژه مددجویان بهزیستی، افتتاح مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان، افتتاح مرکز شبانه روزی مراقبتی بیماران روانی مزمن(شفا) در سال گذشته را از جمله اقدامات شاخص بهزیستی استان زنجان از هفته دولت ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه آماری از مددجویان زیرپوشش این اداره کل ارائه کرد و افزود: در حال حاضر۸ درصد خانوار استان زنجان به تعداد 27 هزار و 327 خانوار زنجانی زیرپوشش اداره کل بهزیستی استان زنجان هستند که از این تعداد 17 هزار و 701  خانوار مستمری بگیر بوده و به عبارتی ۶۵ درصد مستمری بگیر و ۳۵ درصد مابقی از سایر خدمات این اداره بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه توان‌بخشی مجموع ۷۰ مرکز غیردولتی در حوزه توانبخشی به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می‌دهد، افزود: تعداد مددجویان نگهداری شده در مراکز شبانه‌روزی و روزانه یک هزار و ۶۹۸ نفر است.

حسینی با بیان اینکه خط تلفن ۱۲۳ بهزیستی استان همه روزه و به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس‌های عمومی و مداخله در بحران‌های فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: تعداد خدمات گیرندگان مراکز فوریت‌های اجتماعی در سه ماهه اول سال جاری یک هزار و ۷۴۷ مورد بوده است که این رقم در سال گذشته بالغ بر ۵ هزار و ۷۴ مورد گزارش شده است.

انتهای پیام/73005

نظر شما