شناسهٔ خبر: 56426611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قرارگیری چهارمحال و بختیاری در رتبه نوزدهم کشور از نظر شاخص سالمندی

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: رشد ۱۰ درصدی جمعیت سالمندان، این استان را در رتبه نوزدهم کشور از نظر شاخص سالمندی قرار داده است.

صاحب‌خبر -

علی نصیری اظهار داشت: حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر از جمعیت ۱۲۰ هزار نفری سالمندان چهارمحال و بختیاری از خدمات سازمان بهزیستی استان استفاده می‌کنند و مورد حمایت این دستگاه قرار دارند.

وی افزود: نهم مهرماه روز جهانی سالمند است و تکریم سالمندان نباید تنها محدود به یک روز باشد و همواره باید این قشر مورد تکریم و احترام قرار گیرند.

نصیری اضافه کرد: امسال شعار روز سالمند با عنوان "تاب آوری و مشارکت زنان سالمند" نامگذاری شده است و  تاکید بر توجه به این قشر دارد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: سن سالمندی در بیشتر کشور‌های جهان و کشورمان ۶۵ سال به بالا است و هرشخصی که در این حیطه سنی قرار بگیرد سالمند محسوب می‌شود.

نصیری تصریح کرد: باید توجه داشت که سالمندی پایان زندگی نیست بلکه ورود به مرحله دیگری از زندگی است که با برنامه‌ریزی، امید و نشاط در زندگی می‌توان باعث شد سالمندان در عرصه‌های مختلف زندگی موفق ظاهر شوند.

وی افزود: حمایت‌های سازمان بهزیستی از سالمندان چهارمحال و بختیاری در سه زمینه نگهداری در مراکز شبانه‌روزی، مراکز روزانه و ارائه خدمات به سالمندان در منزل است که برای نگهداری از آن ها در مراکز شبانه‌روزی، پس از طی مراحل قانونی و دستور مقامات قضایی پذیرش در خانه‌های سالمندان انجام می‌شود.

به گفته نصیری، در استان مراکز نگهداری روزانه سالمندان نیز وجود دارد که از صبح تا بعداز ظهر فعال است و در مراکز ارائه خدمات سالمندان در منزل، طیف گسترده‌تری از خدمات توانپزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و حتی مداخلات روانشناسی و مددکاری از سوی همکاران بهزیستی با حضور در خانه‌های سالمندان ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر نگهداری سالمندان در مراکز روزانه، شبانه‌روزی و ارائه خدمات به سالمندان در منزل، سازمان بهزیستی خدمات متنوع دیگری به عموم مردم ارائه می‌دهد که سالمندان از این خدمات نیز می‌توانند بهره‌مند شوند.

نصیری تصریح کرد: برای آنکه سالمندان از خدمات مورد اشاره استفاده کنند، نیازی نیست که زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار داشته باشند و علاوه بر بهزیستی دستگاه‌های دیگری نظیر سازمان بازنشستگی، تامین اجتماعی، کمیته امام (ره) نیز کار خدمت‌رسانی به سالمندان را نیز انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: شورای سالمندان چهارمحال و بختیاری با ریاست استاندار یا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و دبیری سازمان بهزیستی و عضویت دستگاه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی متولی برقرار است و با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیداتی که می‌اندیشد کار‌هایی برای خدمت‌رسانی بهتر به سالمندان استان انجام می‌دهد.

نظر شما