شناسهٔ خبر: 56437556 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت ۵ مرکز شبانه‌روزی بهزیستی در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۵ مرکز شبانه‌روزی، ۷ مرکز روزانه و سه مرکز خدمت ویزیت در منزل برای سالمندان، گفت : بیش از ۲۲ هزار سالمند به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -

فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : شعار امسال هفته سالمندان «تاب‌آوری و مشارکت زنان سالمند» است.

وی ادامه داد: با توجه به روز شمار برای هفته سالمند (از ششم تا دوازدهم مهرماه) برنامه‌های مختلف و متنوعی شامل روز رسانه و آگاهی‌بخشی پدیده سالمندی، آموزش و توانمندسازی سالمندان روز خانواده و جامعه، روز جهانی سالمند و تاب‌آوری، روز مراقبت و سلامت جسمی روانی، روز مهارت‌های اجتماعی و در نهایت روز قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری برای تکریم سالمندان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار سالمند به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند، گفت: تعدادی مستمری‌بگیر هستند و تعدادی که تقریبا یک‌هزار و ۲۵۰ نفر هستند در مراکز روزانه و شبانه خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۵ مرکز شبانه‌روزی، ۷ مرکز روزانه و سه مرکز خدمت ویزیت در منزل برای سالمندان، گفت: تقریبا ۴۰۰ سالمند از این خدمات ویزیت در منزل بهره‌مند می‌شوند.

محمدی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اصلی و اهداف اصلی در هفته تکریم سالمندان فرهنگ‌سازی برای قدرشناسی و تکریم سالمندان در منزل و نگهداری از این سالمندان توسط خود افراد خانواده است. هر چندبه دلایل مختلف از جمله شغلی یا محدودیت‌های تعداد فرزندان، سالمندانی در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، ولی انتظار داریم از کسانی که سالمندان آن‌ها در مرکز بهزیستی نگهداری می‌شوند به صورت مستمر به دیدار سالمند بیایند که این امر بر سلامت جسمی سالمندان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی به برپایی نمایشگاه در یکی از مراکز روزانه (در مرکز رفاهی بهزیستی در بلوار طاق‌بستان) اشاره کرد و گفت: دستاورد‌ها و حاصل زحمات سالمندان در مراکز روزانه و شبانه در این نمایشگاه ارائه شده که از شهروندان دعوت می‌شود از این محل بازدیدی داشته باشند .

نظر شما