شناسهٔ خبر: 56411369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نیکزاد: دولت به بیمه همگانی تأمین اجتماعی توجه ویژه کند/ از ...

اقتصاد ایران: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات اصلی مردم، دغدغه عدم قرارگیری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است و در این راستا به دولت سیزدهم توصیه می‌کنیم به‌صورت ویژه به مسئله بیمه همگانی تأمین اجتماعی توجه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نیکزاد عصر امروز در بیست‌و‌سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین همایش بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی که به میزبانی استان اردبیل در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی مردم، دغدغه عدم قرارگیری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است و از این رو به وزارت‌خانه‌های رفاه و بهداشت توصیه می‌کنیم به‌صورت ویژه به این مسئله مهم و اساسی توجه کنند.

وی افزود:  از آغاز شیوع بیماری منحوس کرونا در کشور، مدافعان سلامت به‌صورت جان بر کف در میدان مبارزه و مهار کرونا بودند و اقدامات این عزیزان در تاریخ کشورمان ثبت شده و ماندگار خواهند شد.

مهار کامل بیماری کرونا، از اقدامات شاخص دولت سیزدهم بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم، مهار کامل بیماری منحوس کرونا بود که رئیس جمهور از اولین روز آغاز به‌کار، شخصا پیگیر واردات واکسن خارجی و پیشرفت در تولید واکسن‌های ایرانی بود.

نیکزاد با اشاره به این‌که امنیت، آموزش و بهداشت و درمان، ۳ وظیفه اصلی دولت در کشورمان محسوب می‌شود، ادامه داد: دولت باید به حوزه بهداشت توجه اساسی کند و در حوزه درمان مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز حل مشکلات دسترسی به پزشکان متخصص در دستور کار باشد و حفظ شأن پزشکان و متخصصان به‌طور اساسی اصلاح شود. 

وی گفت: در سطح کشور شاهد پروژه‌‌های عمرانی نیمه‌تمام بیمارستانی هستیم که با بودجه‌های فعلی و معمول، اتمام پروژه‌ها امکان‌پذیر نیست و از شخص رئیس‌جمهور تقاضا داریم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

از تخصیص اعتبارات تحقیقاتی به سایر حوزه‌ها جلوگیری شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه تحقیقات، اعتباراتی تخصیص داده می‌شود و انتظار داریم با نظارت‌های مناسب، از ورود منابع اعتباری تحقیقاتی به سایر حوزه‌ها جلوگیری شود.

نیکزاد بیان کرد: تعداد بیماران صعب‌العلاج و نوع داروهای مصرفی این بیماران در کشورمان مشخص بوده و با یک اقدام اساسی، امکان سامان‌دهی دارو و درمان این بیماران ممکن است که با این اقدام، بخش قابل توجهی از بازار سیاه دارو حذف خواهد شد.

وی گفت: یکی از نیازهای اساسی کشورمان اجرای درست و همگانی پزشک خانواده است و در صورت عدم توجه به این حوزه، اقدامات بهداشت و درمان به نتیجه مناسب و درست ختم نخواهد شد.

پایان پیام/۳۷۲۷/

برچسب‌ها:

نظر شما