شناسهٔ خبر: 56388368 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

عضو شورای شهر تهران:

تهران به ۱۵ هزار مخزن جدید زباله نیاز دارد | وضعیت شست و شوی مخازن نامناسب است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت با بیان اینکه وضعیت مخازن زباله در تهران مناسب نیست، گفت: تهران نیاز به ۱۵ هزار مخزن جدید دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیر هادی درباره آخرین وضعیت حذف زباله‌گردی در تهران توضیح داد: نمی‌توان درباره حذف زباله‌گرد با قطعیت سخن گفت اما در برخی مناطق کاهش پیدا کرده است. نمی‌توانم درباره حذف، چنین موضوعی را اعلام کنم و نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد اما یکی از اعضای شورای شهر که بر روی این موضوع تمرکز بیشتری داشته است حذف زباله‌گرد را تایید نمی‌کرد. بنابراین نیاز به بررسی بیشتری دارد اما کاهش آن در برخی مناطق قدم مثبتی است و مسئولان این حوزه باید تلاش کنند این چالش‌ها هر چه سریع‌تر حل شود.

او در ادامه به شکل جمع‌آوری زباله در تهران اشاره کرد و گفت: همچنان از روش‌های سنتی برای جمع کردن زباله استفاده می‌شود که باید هر چه زودتر به سمت استفاده از روش‌های پیشرفته و نوین بروند. وضعیت مخازن زباله در شهر تهران مناسب نیست و همان‌طور که در صحن شورا هم تذکر دادم دست‌کم به ۱۵ هزار مخزن نو نیاز داریم. بسیاری از مخازن به دلیل این‌که بارها تعمیر شده‌اند کیفیت مناسب را ندارند.

پیرهادی گفت: وضعیت شست‌وشوی مخازن به‌شدت نامناسب است و باید مخازن و نظافت اطراف آن بهبود یابد. شهروندان از این موضوع گلایه دارند و مسئولان در سازمان پسماند باید به این مساله توجه کنند، هرچند تلاش‌هایی در این حوزه شده اما بخشی از چالش‌ها مربوط به مشکلات مالی است که اکنون در شهرداری تهران وجود دارد.

منبع: پانا

نظر شما