شناسهٔ خبر: 56381924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تجهیز شناور شهید سلیمانی به ۱۶ موشک ارتفاع پست و ۴ موشک برد بلند

صاحب‌خبر -
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سال آینده شناوری با نام ابومهدی المهندس همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی ساخته می‌شود.
سردار تنگسیری با اشاره به ویژگی‌ها و روند ساخت شناور شهید سلیمانی افزود: در زمانی که برخی کشور‌ها حاضر نشدند حتی یک موشک به ما بدهند، با حمایت فرمانده ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرمانده کل سپاه پاسداران خودمان کار ساخت شناور شهید سلیمانی را شروع و با موفقیت اجرا کردیم.
وی با اعلام تدوین ۱۸هزار صفحه نقشه اجرایی برای ساخت شناور شهید سلیمانی ادامه داد: بیش از صد بدنه برای این ناو طراحی شد که در نهایت به این بدنه‌ رسیدیم .
تنگسیری بابیان اینکه همه مراحل طراحی و ساخت شناور ۶۰۰تنی شهیدسلیمانی را یک شرکت دانش بنیان انجام داد، اضافه کرد: از ویژگی های شناور شهیدسلیمانی این است که هر کدام از قسمت‌های آن مجزاست و اگر یک سمت آن آسیب ببیند سمت دیگر شناور می‌تواند به مأموریت ادامه دهد.
وی با اشاره به ویژگی‌ها و توانایی های منحصر به فرد شناور شهید سلیمانی گفت: یک شناور دیگر هم در همین کلاس ، سال آینده با نام ابومهدی المهندس همرزم شهید سلیمانی تولید می شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به تجهیز شناور شهید سلیمانی به ۱۶موشک ارتفاع پست و ۴موشک برد بلند یادآور شد: شناور شهید سلیمانی نخستین شناور ساخت جمهوری اسلامی ایران است که به موشک‌های عمود پرواز مجهز است.به گفته تنگسیری قابلیت جنگال، همه موشک‌های سطح به سطح از ۹۰کیلومتر تا ۷۵۰کیلومتر برد و دیگر سلاح‌های شناور شهید سلیمانی کاملا داخلی است.

نظر شما