شناسهٔ خبر: 56357769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:

شناور شهید ابومهدی المهندس هم سال آینده ساخته می‌شود

سردار تنگسیری گفت: قرار است که سال آینده شناوری هم نام با ابومهدی المهندس همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی ساخته شود.

صاحب‌خبر -

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در ارتباطی زنده با برنامه ثریا رسانه ملی درباره ویژگی‌ها و روند ساخت شناور شهید سلیمانی گفت:برخی کشور‌ها حاضر نشدند حتی یک موشک به ما بدهند آن‌هم زمانی که ما آن را لازم داشتیم، برای همین به سرلشکر باقری فرمانده ستاد کل نیرو‌های مسلح گفتیم که خودمان شروع کنیم و با حمایتی که سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران داشتند، کار را شروع کردیم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه برای ساخت شناور شهید سلیمانی ۱۸ هزار صفحه نقشه اجرایی تدوین شده، گفت: بیش از صد بدنه برای ناو طراحی شد که در نهایت به این بدنه‌ای که ناو دارد، رسیدیم. 

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه باید کار ساخت شناور شهید سلیمانی را به یک شرکت دانش بنیان داخلی می‌دادیم، افزود: امسال سال حمایت از دانش بنیان‌ها است و ما از قبل فرمان رهبر انقلاب را اجرا کردیم و با دانش بنیان‌ها کار را شروع کردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: طراحی و ساخت ناو شهیدسلیمانی در داخل کشور انجام شد. ۶۰۰ تن وزن این شناور است و هر کدام از قسمت‌ها مجزا است و اگر یک سمت آن آسیب ببیند سمت دیگر می‌تواند فعالیت کند.

وی تصریح کرد: طراحی این شناور به شکلی است که اگر آب به قسمتی وارد شود به دیگر قسمت‌ها نفوذ نخواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی‌های شناور شهید سلیمانی گفت: یک شناور هم بنا هست سال آینده با نام ابومهدی المهندس همرزم شهید سلیمانی بسازیم.

سردار تنگسیری اظهار داشت:۱۶ موشک ارتفاع پست و ۴ موشک برد بلند در شناور شهید سلیمانی وجود دارد. این شناور اولین شناور جمهوری اسلامی ایران است که موشک‌های عمود پرواز دارد.

وی افزود: در این شناور موشک‌های سطح به سطح از ۹۰ کیلومتر تا ۷۵۰ کیلومتر برد وجود دارد و موشک ها، سلاح‌ها و چنگال این شناور کاملا داخلی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: ساخت این شناور با توجه به اینکه اولین بار بود ساخته می‌شد ۱۸ ماه طول کشید و امروز می‌توانیم در این شرکت دانش بنیان سالی یکی از این شناور‌ها را بسازیم. این یک افتخار است که در تحریم کامل توانستیم چنین ناوی را بسازیم.

وی ادامه داد: ناو شهید سلیمانی ۶۷ متر طول دارد و با بدنه آلومینیومی و با ظرافت خاصی ساخته شده است و بیش از ۵۰ کیلومتر کابل در آن به کار برده شده و کار بسیار بزرگی صورت گرفته است.

سردار تنگسیری یادآور شد: امروز شهید سلیمانی زنده است و تا ۷۵۰ کیلومتر آن طرف‌تر به دشمن مشت می‌زند و نیرو‌های دشمن امروز مجبور هستند نام شهید سلیمانی و شهدای دیگر که روی ناو‌های ما گذاشته می‌شود را صدا بزنند.

وی با اشاره به توان متخصصان کشور برای ساخت شناور‌های نظامی، گفت: سرعت شناور‌های جنگی ما بیش از سه برابر شناور‌های آمریکایی است.

نظر شما