شناسهٔ خبر: 56350859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

توجه به معلمان بعنوان تأثیرگذارترین قشر جامعه از سوی مسئولان جدی گرفته شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: معلمان و فرهنگیان از تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند که توجه به جایگاه و مشکلات آنها بایستی از سوی مسئولان جدی گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در مراسم اکران رسمی و عمومی «مستند مورفین» که در مرکز رشد حوزه هنری استان قزوین تولید شده اظهارداشت: مورفین یکی از آثار منحصربفردی است که در این حوزه ساخته شده که جایگاه این اثر و ارزش را دوچندان می‌کند. 

وی با انتقاد از حضور نداشتن مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونین وی در جلسه اکران مستندی که در مورد معلمان است، گفت: جای تعجب است که از معاونین و روسای نواحی آموزش و پرورش هیچ‌کدام امروز در این جلسه حضور ندارند اما نباید تصور کنیم که مسئولان از مشکلات فرهنگیان اطلاعی ندارند زیرا به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس 42 درصد از نمایندگان مجلس در سالیان پس از انقلاب از قشر معلمان بوده اند مگر می شود بگوییم که نمایندگان از شرایط آموزش و پرورش بی اطلاع بوده‌اند؟

image_2022_9_25-11_5_54_491_oS7

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین یادآورشد: بی توجهی به معلمان در شرایطی است که جنس کار معلمان با دیگر اقشار فرق دارد. هر معلم 30 تا 35 سال در مدارس تدریس می کند و این یعنی هر معلم به طور متوسط در طول سی سال خدمت خویش، هزار دانش آموز خواهد داشت بنابراین میزان تأثیرگذاری این قشر بالاتر از هر قشر دیگری است. به همین دلیل است که حس میهمن دوستی، نحوۀ برخورد درست با محیط زیست، حس قانونمداری توسط معلمان است که در ذهن و ضمیر دانش آموزان نهادینه‌ می‌شود.

مشهدی ادامه داد: امشب در شرایطی هستیم که ممکن است در برخی از نقاط شهر قزوین برخی دست به تحرکات در خیابان‌ها بزنند این موضوع چندان اهمینی ندارد آنچه اهمیت دارد این است که ببینیم روز شنبه معلمان چه روایتی از این تحرکات در کلاس های درس ارائه می کنند. 

وی اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی جدید حدود 17 هزار معلم قزوینی در کلاس های درس حاضر خواهند شد و روایت خود را به دانش آموزان قزوینی انتقال خواهند داد و روایت معلمان می تواند تأثیرگذاری پدیده‌ها را تا صد برابر افزایش دهد اما متاسفانه چنانکه باید و شاید این موضوع درک نشده است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان قزوین ضمن مقایسه فقر فضای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان قزوین آن را نمونه‌ای از تلقی‌های نادرست در برخورد با فرهنگیان دانست و تصریح کرد: دو هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان با این کیفیت تأثیرگذاری تنها در 3 هکتار فضای آموزشی تحصیل می کنند اما هفت هزار دانشجوی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در 110 هکتار فضا تحصیل می کنند و با همین مقایسه می توان فهمید که نگاه به معلمان چگونه است.

image_2022_9_25-11_5_53_428_cxz

مشهدی با اشاره به فعالیت های شبانه روزی معلمان در ایام کرونا و آموزش مجازی دانش آموزان گفت: در موضوع کرونا در ردیف اولین کشورهایی بودیم که توانستیم خودمان را با شرایط جدید کرونا در آموزش و پرورش تطبیق دهیم در حالی که به این موارد اشاره نشد.

وی افزود: در خیلی موارد به تلاش پرستاران عزیز پرداخته شد که سزاوار این قشر محترم بود اما آیا جایی هم اشاره شد که معلمان ما دو و حتی سه مرتبه ناچار شدند لپ‌تاپ و گوشی های شخصی خودشان را تعویض کنند چرا که این گوشی ها در امر آموزش های مجازی به کار گرفته شده بود؟

مشهدی یادآورشد: دستور اکید مقام معظم رهبری و رویکرد تأثیرگذاری که معلمان از آن برخوردارند به ما حکم می‌کند که باید نوع نگاه و توجه خود را به معلمان و شرایط کاری آنها تغییر دهیم و امیدواریم بالاخره این تغییر نگاه ها به لطف آثار سینمایی از جنس مستند مورفین محقق شود.

مورفین» یک مستند آرشیو نریشن و توصیفی است که به طرح رتبه ‌بندی معلمان و اعتراضات چندین ساله فرهنگیان کشور در خصوص پایین بودن حقوق دریافتی خود می‌پردازد.

image_2022_9_25-12_7_43_319_PMS

مستند «مورفین» به دنبال ایجاد موج مطالبه ‌گری در میان معلمان نسبت به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری است.

این مستند طرح رتبه‌ بندی معلمان را پس از واکاوی سابقۀ تقریبا یک نسلی آن به طریق کنایی و استعاری به مورفینی تشبیه کرده‌اند که درمان درد نیست بلکه مُسکنی برای ساکت کردن موقت بیمار از درد بیماری است و طبیعی است پس از گذشت چند ساعت اثر تسکینی مورفین می‌رود و درد باقی می ‌ماند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما