شناسهٔ خبر: 56354510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین؛

معلمان تأثیرگذارترین قشر در تبیین واقعیات جامعه هستند

دکتر مشهدی گفت: بنابراین میزان تأثیرگذاری این قشر بالاتر از هر قشر دیگری است. به همین دلیل است که حس میهن دوستی، نحوۀ برخورد درست با محیط زیست، حس قانونمداری و غیره توسط معلمان است که در ذهن و ضمیر دانش آموزان نهادینه‌سازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

قزوین_به گزارش خبرنگار بسیج، حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در مراسم نخستین اکران رسمی و عمومی مستند مورفین که به توسط مرکز رشد حوزه هنری استان قزوین تولید شده است بیان کرد: مورفین یکی از منحصر به فردترین آثاری است که در این حوزه ساخته شده است و همین مسئله شأن و جایگاه این اثر و ارزش زحمات بانیان آن را دوچندان می‌کند. 

وی گفت: نباید پیش خودمان فکر کنیم که مسئولین از مشکلات فرهنگیان اطلاعی ندارند چرا که به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس 42 درصد از کل نمایندگان مجلس کشور در سالیان پس از انقلاب از معلمان بوده اند مگر می شود بگوییم که اینها از شرایط آموزش و پرورش بی اطلاع بوده‌اند؟

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین ادامه داد: بی توجهی به معلمان در شرایطی انجام می گیرد که جنس کار معلمان با دیگر اقشار فرق دارد. هر معلم 30 تا 35 سال در مدارس تدریس می کند و این یعنی هر معلم به طور متوسط در طول سی سال خدمت خویش، هزار دانش آموز خواهد داشت. 

وی افزود: بنابراین میزان تأثیرگذاری این قشر بالاتر از هر قشر دیگری است. به همین دلیل است که حس میهمن دوستی، نحوۀ برخورد درست با محیط زیست، حس قانونمداری و غیره توسط معلمان است که در ذهن و ضمیر دانش آموزان نهادینه‌سازی می‌شود.

مشهدی ادامه داد: امشب در شرایطی هستیم که ممکن است در برخی از نقاط شهر قزوین برخی دست به تحرکات در خیابان‌ها زدند. این موضوع چندان اهمینی ندارد آنچه اهمیت دارد این است که معلمان تبیین کننده واقعیات جامعه باشند.

وی اظهار داشت: روز شنبه 17 هزار معلم قزوینی در کلاس های درس حاضر شدند و قطعا روایت خود را به دانش آموزان قزوینی انتقال خواهند داد. روایت معلمان می تواند تأثیرگذاری پدیده‌ها را تا صدبرابر افزایش دهد.

مشهدی با اشاره به فعالیت های شبانه روزی معلمان در ایام کرونا و آموزش مجازی گفت: در بحث کرونا جزو اولین کشورهایی بودیم که توانستیم خودمان را با شرایط جدید کرونا در آموزش و پرورش تطبیق دهیم. هیچ کجا به این موارد اشاره نشد. 

وی در پایان بیان کرد: دستور اکید مقام معظم رهبری و رویه تأثیرگذاری که معلمان از آن برخوردار هستند به ما حکم می‌کند که باید نوع نگاه و توجه خویش را به معلمان تغییر دهیم که امیدواریم بالاخره این تغییر نگاه ها به لطف آثار سینمایی از جنس مستند مورفین روی دهد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

نظر شما