شناسهٔ خبر: 56337411 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

کدام دانشگاه‌ها در هفته اول مهرماه مجازی شدند؟

تعطیلات هفته جاری کلاس‌های برخی دانشگاه‌ها را مجازی کرد با این وجود قرار است نیمسال جاری به صورت حضوری برگزار شود.

صاحب‌خبر -

نورنیوز - گروه جامعه: به دلیل تعطیلات در هفته جاری کلاس‌های برخی از دانشگاه‌ها مجازی‌ها برگزار می‌شود. یکی از این دانشگاه‌ها دانشگاه تهران است. محمد میره‌ای مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران اظهار کرد: به دلیل تعطیلات هفته جاری، کلاس‌های دانشجویان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی افزود: کلاس‌ها از تاریخ دوم تا هفتم مهرماه در سامانه آموزشی الکترونیکی به نشانی elearn.ut.ac.ir برگزار می‌شود. نحوه برگزاری کلاس‌ها در هفته‌های آتی به صورت حضوری خواهد بود.

دانشگاه امیرکبیر نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلاس دانشجویان در هفته جاری به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمام کلاس‌های این دانشگاه، به دلیل تعطیلات مکرر در هفته اول مهر ماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شوند.

همچنین دانشگاه علم و صنعت اعلام کرده است؛ با توجه به تعطیلات پیش رو در هفته آینده، کلیه کلاس‌ها در تمامی مقاطع، از تاریخ ۲ مهر لغایت ۷ مهر ماه به صورت غیرحضوری و در بستر سامانه LMS دانشگاه برگزار می‌گردد.

معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل دو روز تعطیل رسمی در هفته جاری و مشکلات رفت و آمد دانشجویان، کلاس‌های درس در هفته دوم نیمسال جاری از طریق سامانه مدیریت یادگیری (http://vu.sbu.ac.ir) برگزار خواهد شد.

معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در خصوص نحوه آموزش مقاطع مختلف این دانشگاه اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تعطیلی روز‌های یکشنبه، سوم مهرماه و سه شنبه، پنجم مهرماه و به منظور تسهیل در رفت و آمد دانشجویان و استادان، همه کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبائی در مقاطع مختلف تحصیلی از امروز شنبه دوم مهرماه تا پنجشنبه، هفتم مهرماه سال ۱۴۰۱ به صورت الکترونیکی و در سامانه مجازی برگزار می‌شود. دانشجویان و اعضای هیئت علمی می‌توانند بر اساس برنامه آموزشی از سامانه https://lms.atu.ac.ir استفاده کنند.

کلاس‌های دانشگاه پیام نور هفته آینده برگزار نمی‌شود

بر اساس اعلام معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با عنایت و تعطیلات دهه آخر ماه صفر و اختلالات اینترنت تمامی کلاس‌های دانشگاه در هفته آینده تعطیل است و از نهم مهرماه ۱۴۰۱ آغاز و برگزار خواهد شد.

تعطیلی خوابگاه‌ها در دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا نیز اعلام کرد که کلاس‌های هفته اول مهر آنلاین برگزار می‌شود و دانشجویان از مراجعه به خوابگاه تا ۹ مهر خودداری کنند.

البته در این میان اختلالات اینترنتی موجب نگرانی دانشجویان شده و عنوان کنند که با وجود کندی اینترنت چطور می‌توانند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند، از طرفی برخی از دانشجویان در خوابگاه‌ها مستقر شده‌اند و به امکانات لازم برای حضور در کلاس‌های آنلاین دسترسی ندارند. به نظر می‌رسد که باید در این زمینه چاره‌اندیشی لازم صورت گیرد تا دانشجویان بتوانند در کلاس‌های مجازی حاضر شوند


آنا

نظر شما