شناسهٔ خبر: 56314218 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خطر لخته شدن خون پس از ابتلا به کووید ۱۹

باشگاه خبرنگاران نوشت: بر اساس یک مطالعه جدید افرادی که مبتلا به کووید ۱۹ شدند، تقریباً یک سال بعد در معرض خطر بیشتر لخته شدن خون خطرناک قرار داشتند.

صاحب‌خبر -

تحقیقات جدید نشان داده است که جراحی کاهش وزن به بیماران چاق کمک می‌کند تا تحرک خود را بهبود بخشیده و درد طولانی مدت را تسکین دهند.

محققان در یک مطالعه جدید افرادی را که تحت این عمل جراحی قرار گرفته بودند، به مدت ۷ سال تحت نظر داشتند و ۴۳ درصد از ۱۵۰۰ بیمار شرکت‌کننده در این مطالعه گفتند که درد مفاصل آن‌ها به طور قابل‌توجهی کمتر از قبل از جراحی باقی مانده است و تقریباً دو سوم گفتند که عملکرد فیزیکی آن‌ها بهتر شده است.

وندی کینگ، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ می‌گوید: مطالعات قبلی شواهدی را ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد روش‌های جراحی برای درمان چاقی با پیشرفت‌های بالینی قابل‌توجهی در زمینه درد، عملکرد فیزیکی و بهره‌وری کار مرتبط است؛ با این حال، بیشتر مطالعات شرکت کنندگان را فقط به مدت دو سال دنبال کرده اند و در این مرحله شرکت کنندگان در اوج کاهش وزن خود بوده اند.

تیم تحقیقاتی دریافته است که بیماران پس از هفت سال انجام دو نوع جراحی چاقی یعنی بای پس معده و اسلیو معده، پیشرفت‌های بالینی قابل توجهی در زمینه کاهش درد فیزیکی و مفصلی و عملکرد بدن تجربه کرده اند.

۲۳۳۲۳۳

نظر شما