شناسهٔ خبر: 55704664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیران به اولویت‌های سند آمایش استان سمنان توجه کنند

مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان با بیان اینکه مدیران به اولویت‌های سند آمایش استان سمنان توجه کنند افزود: دروازه خدمت در استان سمنان باز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی‌اکبر میرشکاری در جمع مردم سمنان با اشاره به عملکرد دیوان محاسبات کشور اظهار داشت: استان سمنان منابع انسانی، منابع خدادادی و امنیت بسیاری خوبی دارد و نیاز است تا با همدلی و همراهی به نتایج خوب در استان دست پیدا کنیم و لذا مدیران در سطح استان باید جرئت و جسارت این را داشته باشند که حل مشکلات مردم را با استفاده از قانون تسهیل کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان افزود: با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، نمایندگان مؤثر استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار جهادی استان سمنان، دروازه خدمت در استان سمنان باز است و باید از این فرصت برای تحقق اولویت‌های استان که در سند آمایش و سند توسعه تنظیم شده با هم‌افزایی و همدلی به سمت‌وسوی تحقق اهداف پیش ببریم.

مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان  افزود: خوشبختانه عملکرد دیوان محاسبات در دو سال اخیر، رضایت ولی امر مسلمین جهان را جلب کرده و رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس در چهارم خردادماه امسال، از عملکرد و چابکی دیوان محاسبات قدردانی کردند و همکاران ما را مورد تفقد قرار دادند که این امر موجب ایجاد امید و توان مضاعف برای ما در انجام اقدامات به‌موقع در آینده شده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: میانگین سنی کارکنان دیوان محاسبات کشور کمتر از 40 سال است و اکثر کارکنان دیوان محاسبات در سطح در کشور، متولدین انقلاب اسلامی و ماحصل آموزش انقلابی هستند.

میرشکاری با اشاره به انتخاب رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور توسط مجلس شورای اسلامی در دوره اخیر اظهار داشت: مجلس انقلابی در دو سال اخیر و شخص دکتر بذرپاش که می‌توانیم بگوییم در راستای بیانیه گام دوم انقلاب انتخاب شدند، تاکنون تصمیمات و رفتارهای شجاعانه‌ای انجام داده‌اند که نتایج آن را می‌توانیم در رضایت‌مندی رهبر معظم انقلاب مشاهده کنیم.

مدیرکل دیوان محاسبات استان افزود: همان‌طور که در بیانیه گام دوم انقلاب ذکر شده، نسل گذشته ما اقدامات بسیار خوبی در راستای عزت و اقتدار ملی انجام داده‌اند و نسل جوان امروز ما با تولید پهباد های پیشرفته و مقاومت در برابر حملات سایبری دشمنان، عزت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده‌اند.

وی با اشاره به رشادت‌های جوانان نسل دوم انقلاب در دفاع از حرم اهل‌بیت علیه‌السلام تصریح کرد: جوانان ما امروز که در فرهنگ و آموزش انقلاب اسلامی تربیت شده‌اند، بسیار قوی عمل می‌کنند و این جوانان انقلابی توانستند با تدبیر سرداران بزرگ مقاومت همچون شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید همدانی، خباثت‌ها و دشمنی‌های داعش را در نطفه خفه کنند و آن‌ها را به زباله‌دان تاریخ بیفکنند.

میرشکاری در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های جوانان گام دوم انقلاب بیان داشت: جوانان ما شور و امید هستند و فرصت‌های زیادی در گام دوم انقلاب وجود دارد و باتوجه به حضور این جوانان انقلابی، دشمنان قادر به نگاه چپ به کشور ما نیستند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان افزود: فرهنگ ایثار و شهادت همواره در کشور ما زنده است و این فرهنگ را ما در بین جوانان مدافع حرم و مدافع سلامت به‌خوبی می‌بینیم.

وی با اشاره به وظایف دیوان محاسبات در کشور تصریح کرد: دیوان محاسبات به استناد اصول 54 و 55 قانون اساسی تشکیل شده و وظیفه اصلی دیوان محاسبات، پاسداری از بیت‌المال است که امروز نگاه دیوان محاسبات به منابع انسانی به عنوان بیت‌المال در نظر گرفته شده است.

میرشکاری افزود: در مرحله سوم که امروز دیوان محاسبات در این مرحله عمل می‌کند، نگاه ما از سرمایه فیزیکی و انسانی محض به سمت‌وسوی سرمایه‌های اجتماعی نیل پیدا کرده که این سرمایه به معنای اعتماد مردم به نظام و حاکمیت است.

وی با اشاره به عملکرد دیوان محاسبات در ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 1400 در شش ماه زودتر از موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جوانان گام دوم انقلاب در دیوان محاسبات اقدامات جسورانه‌ای را اتخاذ کردند و گزارش تفریغ بودجه سال 1400 را شش ماه زودتر از موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی ارائه کردند که نتایج آن می‌تواند چراغ راه سازمان مدیریت و هیئت دولت برای تنظیم لایحه بودجه سال آینده باشد.

میرشکاری با اشاره به اتخاذ شعار دیوان فناورانه مردم پایه توسط ریاست کل دیوان محاسبات کشور ادامه داد: دکتر بذرپاش که فرزند شهید و از جوانان انقلابی گام دوم انقلاب هستند از ابتدای کار خود در دیوان محاسبات کشور، شعار دیوان فناورانه مردم پایه را انتخاب کردند و پس از بحث‌های زیاد به این نتیجه رسیدیم که باید حسابرسی دیوان محاسبات از حسابرسی رعایت و مالی محض، به حسابرسی عملکرد تغییر پیدا کند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان افزود: در حسابرسی عملکرد پیامدها و نتایج بسیار مهم است و پیامد مصرف بودجه در نظر گرفته می‌شود و باید این پیامدها و نتایج در سفره‌ مردم و زندگی مردم تأثیرگذار باشد و مردم نتایج آن را لمس کنند که این مهم در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام/363/ی

نظر شما