شناسهٔ خبر: 55665218 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکسیناسیون بیش از ۸۱ درصد باشتی‌ها علیه کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: بیش از ۸۱ درصد از گروه‌های هدف در شهرستان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

صاحب‌خبر -

حسین عسکری با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۸۱ درصد گروه‌های هدف در باشت علیه ویروس کرونا گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف در این شهرستان تاکنون، ۴۱ هزار و ۶۷۸ دٌز واکسن در ۴ مرحله تزریق شده است.

او می‌گوید: ۱۷ هزار و ۳۱۲ نفر دُز اول، ۱۵ هزار و ۶۲۷ نفر دُز دوم، ۷ هزار و ۶۵۳ نفر دُز سوم و یک هزار و ۸۶ نفر هم دُز یادآور واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده اند.

عسکری درخصوص تعداد نمونه گیری‌های انجام شده در این شهرستان می‌گوید: ۱۷هزار و ۹۰۱ مورد تست کووید-۱۹ از ابتدای همه گیری این بیماری تاکنون از افراد با علائم مشکوک گرفته شده است.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت؛ در این مدت ۴ هزار و ۴۳۸ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند و ۳۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

او ادامه داد: در حال حاضر تزریق دُز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸سال و بیماران زمینه‌ای ۵ تا ۱۸ سال در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستای شهید بهشتی و همچنین همه خانه‌های بهداشت باشت انجام می‌شود.

عسکری می‌گوید: همچنین تیم‌های سیار در سطح شهرستان مستقر هستند و خدمات ارائه می‌دهند.

او افزایش مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را ضروری دانست و گفت: شهروندان باید برای حفظ سلامتی و جان خود و اطرافیان، استفاده از ماسک و خودداری از حضور در اماکن شلوغ و مراسم عروسی و فاتحه خوانی را در دستور کار خود قرار دهند.

نظر شما