شناسهٔ خبر: 55655467 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل:

هیچ مجوز سقط جنین غیرقانونی داده نمی‌شود

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: هیچ مجوز سقط جنین غیرقانونی از سوی پزشکی قانونی در استان اردبیل صادر نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین نگار خوشنویس عصر سه‌شنبه در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: به غیر از سقط‌های درمانی، برای مابقی موارد غیرقانونی مجوز سقط صادر نمی‌شود و پزشکی قانونی با حساسیت بیشتر این موضوع را پیگیری و رصد می‌کند.

وی تصریح کرد: مراجع انتظامی و قضائی باید با مراکز فعال زیرزمینی در این حوزه برخورد کنند چرا که هرگونه سقط جنین به شکل غیرقانونی و خارج از دایره درمانی جنایت محسوب شده و باید با مسببان آن برخورد شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: ما قطعاً بر اساس موازین تعیین شده و اعمال ۱۹ هفته و یک روز مجوز سقط درمانی را صادر می‌کنیم و به هیچ وجه بیشتر از این مدت زمان مجوز سقطی از سوی پزشکی قانونی صادر نمی‌شود.

خوشنویس افزود: عمده سقط‌های غیرمجاز و غیرقانونی در مراکز زیرزمینی و به صورت غیراصولی انجام می‌شود که حتی تبعات و عوارض بعدی را برای مادران باردار به همراه دارد و ضروری است با راهکارهای معین شده به ویژه نظارت علوم پزشکی جلوی فعالیت مراکز غیرمجاز سقط جنین گرفته شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در مواردی که نوزاد یا مادر با مشکلات حاد روبه‌رو شوند، پزشکی قانونی با اعمال ۱۹ هفته و یک روز زمان بارداری و پایین‌تر از آن مجوز سقط درمانی را صادر می‌کند و هرگونه اقدام خلاف این امر درست و شایسته نیست.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

نظر شما