شناسهٔ خبر: 55654922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیران از ارتباط با رسانه‌ها هراس نداشته باشند

سرپرست فرمانداری زرندیه گفت: مدیران نباید از ارتباط با رسانه‌ها هراس داشته باشند و هرچه این ارتباط نزدیک‌تر باشد انتقال اخبار به‌درستی انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، داود آذری ظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان زرندیه با گرامیداشت یاد و نام شهدای خبرنگار از جمله شهید صارمی اظهار کرد: به برکت خون پاک شهید صارمی و با نام‌گذاری ۱۷ مرداد به عنوان روز خبرنگار این شرایط فراهم شد تا زحمات و تلاش‌های دلسوزانه خبرنگاران بیش از گذشته دیده و شناخته شود.

وی با بیان اینکه در همه جوامع خبرنگاران نقش بسزایی در نگارش تاریخ دارند افزود: در ایام انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن حضور خبرنگاران باعث ماندگاری وقایع شده و حضور این قشر پرتلاش در صحنه باعث شد مسئولان با چالش‌ها و آسیب‌های جامعه بیشتر آشنا شوند و تلاش خود را برای رفع آن بیشتر کنند.

سرپرست فرمانداری زرندیه با بیان اینکه خبرنگاران نمایندگان افکار عمومی هستند گفت: خبرنگاران با دانش و توانایی خود باعث شدند حس مطالبه‌گری در جامعه بیش از پیش بروز پیدا کند و با زبان و قلم تخصصی خود به‌درستی به بیان مسائل کشور پرداختند.

آذری لازمه احصا و حل مشکلات جامعه را ارتباط دو سویه و بر پایه اعتماد بین خبرنگاران و مسئولان دانست و عنوان کرد: مدیران نباید از ارتباط با رسانه‌ها هراس داشته باشند و هرچه این ارتباط نزدیک‌تر باشد انتقال اخبار به‌درستی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه همواره برای رفع کمبودهای جامعه تلاش کرده‌ایم گفت: ترویج فرهنگ پاسخگویی مسئولان یکی از دستورالعمل‌های دولت جدید است و مدیران موظف هستند در قبال مردم پاسخگوی عملکرد خود باشند و اگر غیر این است باید کنار بروند.

سرپرست فرمانداری زرندیه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی شهرستان زرندیه گفت: صنایع بزرگ و مطرحی در این شهرستان مستقر هستند و از زیرساخت‌های این منطقه استفاده می‌کنند اما باید در قبال مسئولیت‌های اجتماعی خود پاسخگو باشند و شهرستان را برای تامین زیرساخت‌های لازم فرهنگی، اجتماعی و ... همراهی کنند.

آذری با بیان اینکه از حضور صنایع در منطقه استقبال می‌کنیم گفت: انتظار داریم صنایع مستقر بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود را به این منطقه اختصاص دهند و خدماتی را به این مردم ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تخصیص اعتبارهای سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی برای زرندیه گفت و عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده اعتبار خوبی برای اصلاح مسیرهای دسترسی به شهرستان تخصیص یافته است که امیدواریم با تزریق به موقع این اعتبارات مشکلات موجود در حوزه راه‌ها برطرف شود.

سرپرست فرمانداری زرندیه تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز مسئولان برای بیمارستان امام رضا (ع) قول‌های مساعدی داده اند که پیگیری تخصیص اعتبار و افزایش تخت‌های این بیمارستان خواهیم بود.

آذری با بیان اینکه زرندیه یکی از شهرهای پرتنش در حوزه آب است ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و با همراهی مردم و مسئولان در خشک‌رود یک مکان مناسبی برای حفر چاه شناسایی شد که با آب مناسبی که در آن وجود داشت مشکل چندین ساله مردم رفع شد.

به گفته وی با موافقت مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان نیز اعتبار خوبی برای بهسازی شبکه آب‌رسانی منطقه در نظر گرفته شده است که مشکلات موجود را رفع خواهد کرد.

فرمانده سپاه ناحیه زرندیه نیز در این جلسه با بیان اینکه بعد از انقلاب بحث رسانه از خبرنگار درباری به خبرنگار مردمی تغییر کرده است گفت: خبرنگاران امروز جامعه به‌عنوان سربازان نظام دغدغه مردم و جامعه را دارند و تلاش می‌کنند تا رسالت خود را در این حوزه به سرانجام برسانند.

صادقی افزود: جریانات مختلفی تلاش کردند رسانه‌های کشور را به بیراهه بکشند و به سمت و سوی خواسته‌های خود منحرف کنند اما خوشبختانه بصیرت رسانه‌های کشور خط بطلانی بر خواسته آنان کشید.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها به‌عنوان یک ابزار قوی در دنیا شناخته می‌شوند بیان کرد: در همه عرصه‌ها رسانه‌ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که اگر از این توانایی در جهت تبدیل تهدید به فرصت بهره ببرند می‌توانند جامعه را به سمت و سوی تعالی هدایت کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز با بیان اینکه ایجاد دفاتر نمایندگی خبرگزاری‌های کشور نیاز امروز شهرستان زرندیه است گفت: نمایندگان خبرگزاری‌ها به جز صدا و سیما تنها در ساوه مستقر هستند و بدلیل نبود وسایل نقلیه تردد این عزیزان برای پوشش برنامه‌های زرندیه دچار چالش است.

جوانمرد تصریح کرد: یکی از مهمترین راه‌های انعکاس دستاوردهای ادارات دارا بودن روابط عمومی قوی در سطح ادارات است که متأسفانه این مورد در شهرستان زرندیه مغفول واقع شده که باید به مقوله روابط عمومی اهمیت بیشتر داده شود.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان زرندیه در عرصه‌های مختلف نشان داده اند که لایق خدمات بیشتر هستند اضافه کرد: کار رسانه ای تخصصی و بسیار مهم است لذا باید ارزش جایگاه خبرنگاران را به‌درستی تعریف کرد و نباید به تنها به چشم روابط عمومی ادارات نگاه کرد.

گفتنی است در پایان این برنامه از زحمات خبرنگاران در شهرستان زرندیه تحلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

نظر شما