شناسهٔ خبر: 55642230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موافقت وزیر علوم با ایجاد دانشگاه دولتی در ساوه

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزیر علوم با ایجاد دانشگاه دولتی در ساوه خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام سبزی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: صبح روز گذشته دیداری با وزیر علوم انجام شد که در این نشست محمدعلی زلفی گل وزیر علوم موافقت خود را با ایجاد دانشگاه دولتی در ساوه اعلام کرد.

وی با تأکید بر اینکه پیش از این می‌بایست دانشگاه دولتی در ساوه استقرار می‌یافت افزود: ساوه به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های مختلف و جمعیت رو به رشد باید سال‌ها قبل صاحب دانشگاه دولتی می‌شد اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها این موضوع عملیاتی نشده بود که با موافقت وزیر  امیدواریم این مهم به زودی در ساوه اجرایی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر تأکید کرد اگر یک ساختمان مجهز در ساوه فراهم باشد می‌توان برای شروع زمینه ایجاد چند رشته را برای راه‌اندازی دانشگاه دولتی در این شهر مهیا کرد.

سبزی با بیان اینکه ایجاد دانشگاه دولتی مستلزم تأمین زیرساخت‌های لازم از جمله ساختمان مجهز و خوابگاه است ادامه داد: در ساوه یک ساختمان نیمه‌کاره برای این کار وجود دارد که با حدود ۶ میلیارد تومان می‌توان آن را تکمیل کرد که قرار شد طی هفته جاری در جلسه‌ای با فرماندار و مسئولین ذی‌ربط شرایط را بررسی و اقدامات مقتضی را انجام داد.

وی با تأکید بر پیگیری جهت عملیاتی شدن این مهم اضافه کرد: دانشگاه دولتی آرزوی دیرینه مردم ساوه است و با ایجاد این دانشگاه دیگر شاهد تردد دانشجویان برای تحصیل به شهرهای مجاور نخواهیم بود.

وی با اشاره به دریافت مجوز رشته پزشکی برای دانشکده علوم پزشکی ساوه طی روزهای اخیر گفت: دریافت مجوز رشته پزشکی و در کنار آن ایجاد دانشگاه دولتی باعث رشد و توسعه علمی شهرستان خواهد شد و انگیزه محصلان برای تحصیلات تکمیلی را بیشتر خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما