شناسهٔ خبر: 55608019 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

لاغری سریع شکم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آنا؛ در ابتدا توصیه ما به شما این است که راهکارهای غیر جراحی را برای لاغری شکم در نظر داشته باشید، در صورتی که به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نکردید، به پزشک فوق تخصص جراحی چاقی در کرج مراجعه کنید.

چاقی شکم باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند می‌شود و از همه مهم‌تر خطر جدی برای سلامتی شما به همراه دارد. به همین جهت بسیاری از افراد به دنبال لاغری سریع شکم هستند.

خوشبختانه راهکارهای زیادی برای لاغری شکم وجود دارد که در صورت تداوم به نتیجه دلخواه خود می‌رسید؛ اما اگر با رعایت نکات رژیمی به نتیجه دلخواه خود نرسیده‌اید، پیشنهاد ما به شما انجام عمل ابدومینوپلاستی توسط متخصص جراحی لاغری است.

طی این روش پزشک چربی‌های اضافه شکم را خارج کرده و با گذشت مدت کمی پس از بهبودی شکم تخت و صافی را مشاهده خواهید کرد.

1.       برای لاغری سریع شکم مقدار زیادی فیبر محلول بخورید

فیبر محلول آب را جذب می‌کند و حالت ژلی را تشکیل می‌دهد که به کاهش سرعت عبور غذا از سیستم گوارش کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که این نوع فیبر به افزایش احساس سیری و در نهایت کاهش وزن کمک می‌کند.

علاوه بر این، فیبر محلول به باعث لاغری سریع شکم نیز می‌شود. منابع عالی فیبر محلول به شرح زیر است:

  • دانه‌های کتان
  • رشته فرنگی شیراتاکی
  • کلم بروکسل
  • آووکادو
  • حبوبات
  • تمشک

2.       از غذاهای سرشار از چربی ترانس خودداری کنید

مصرف این چربی منجر به التهاب، بیماری قلبی، مقاومت به انسولین و افزایش چربی در ناحیه شکم می‌شود. هنگام خرید هر مواد غذایی با برچسب توضیحات دقت داشته باشید و از خرید موردی که حاوی چربی ترانس است، خودداری کنید.

3.      از مصرف الکل خودداری کنید

تحقیقات نشان داده است که مصرف بیش از حد الکل منجر به افزایش چربی شکم می‌شود، در نتیجه برای لاغری سریع شکم باید از این نوشیدنی مضر خودداری کنید. هرچه مصرف الکل را کاهش دهید، متوجه کاهش سایز کمر خود خواهید شد.

4.       رژیم غذایی با پروتئین بالا مصرف کنید

پروتئین یک ماده مغذی بسیار مهم برای کاهش وزن است. حتی باید پس از جراحی لاغری مانند اسلیو معده که انجام می‌دهید، مصرف پروتئین را برای حفظ وزن پس از لاغری در برنامه غذایی خود داشته باشید.

در حقیقت مصرف پروتئین سرعت متابولیسم را افزایش می‌دهد و توده عضلانی را در حین کاهش وزن حفظ می‌کنید. حتما در وعده غذایی خود از چنین منابع پروتئینی مصرف کنید:

  • گوشت
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • لبنیات
  • پروتئین پودر آب پنیر
  • حبوبات

5.       سطح استرس خود را کاهش دهید

استرس با تحریک غدد فوق کلیوی برای تولید کورتیزول، چربی شکم را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که سطوح بالای کورتیزول اشتها را افزایش می‌دهد و در نهایت باعث تجمع چربی در ناحیه شکم می‌شود.

برای کمک به کاهش چربی شکم، طی روز فعالیت‌های لذت بخشی را انجام دهید که منجر به رفع استرس می‌شود. به طور مثال انجام تمرینات یوگا و مدیتیشن می‌تواند بسیار موثر عمل کند.

6.       مواد غذایی شیرین نخورید

شکر حاوی فروکتوز است که در صورت مصرف بیش از اندازه، باعث ایجاد بیماری‌های مزمن می‌شود. به طور مثال بیماری قلبی، دیابت نوع 2، کبد چرب و چاقی از این دسته از موارد است.

شکر تصفیه شده یکی از عوامل اصلی در افزایش چربی شکم است. حتی خوراکی‌هایی که حاوی قند طبیعی نیز هستند باید در مقادیر بسیار کم مصرف شوند. برای لاغری سریع شکم حتما باید از خوراکی‌های شیرین در مقادیر بسیار کم مصرف کنید.

7.       تمرینات هوازی انجام دهید

ورزش هوازی یک راهکار موثر برای بهبود سلامتی کل بدن و همچنین سوزاندن کالری است. یکی از راهکارهای ورزشی موثر که برای لاغری سریع شکم به افراد پیشنهاد می‌شود، انجام تمرینات هوازی است.

مطالعه‌ای نشان داد که خانم‌های یائسه‌ای که به مدت 300 دقیقه در هفته تمرینات هوازی را انجام می‌دادند، در مقایسه با خانم‌هایی که 150 دقیقه در هفته ورزش می‌کردند، چربی بیشتری در نواحی شکم می سوزاندند.

8.       مصرف کربوهیدرات به خصوص نوع تصفیه شده را کاهش دهید

کاهش مصرف کربوهیدرات برای لاغری سریع شکم بسیار موثر عمل می‌کند. افرادی که رژیم غذایی کمتر از 50 گرم کربوهیدرات طی روز دارند، متوجه کاهش چربی شکم می‌شوند.

مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید یا کربوهیدرات‌های تصفیه شده را در رژیم غذایی با منابع کربوهیدرات سالم مانند غلات کامل، حبوبات یا سبزیجات جایگزین کنید.

9.       تمرینات مقاومتی را انجام دهید

تمرینات قدرتی برای حفظ و به دست آوردن توده عضلانی بسیار مهم است. بر اساس مطالعات انجام شده افراد مبتلا به بیماری پیش دیابت، بیماری کبد چرب و دیابت نوع 2 با انجام تمرینات مقاومتی متوجه کاهش چربی در ناحیه چربی شکم می‌شوند.

10.   از نوشیدن آبمیوه خودداری کنید

اگرچه آبمیوه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است؛ اما به اندازه نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های شیرین قند بالایی دارد. اگر به مقدار زیادی نوشیده شود، باعث تجمع چربی در شکم خواهد شد.

به طور مثال یک لیوان آب سیب به اندازه 240 میلی لیتر، حاوی 24 گرم قند بوده که نیمی از آن فروکتوز است. برای لاغری سریع شکم باید آبمیوه را با آب یا آب را همراه با تکه‌های میوه مصرف کنید.

اگر موفق به کاهش وزن نشدید و BMI بالایی داشتید می‌توانید با مراجعه به پزشک روش‌هایی مانند بای پس معده را امتحان کنید.

مطالب برگرفته از سایت: https://doctor-bagheri.com/

 

انتهای رپرتاژ خبری/ ر

نظر شما