شناسهٔ خبر: 55546355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رسانه در شهر امام رضا (ع) باید رسانه امام رضایی باشد/ خبرنگاران باید مطالبات زوار را دنبال کنند

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رسانه در شهر امام رضا علیه‌السلام باید رسانه امام رضایی باشد، گفت: خبرنگاران باید مطالبات زوار را دنبال کنند که چرا پس از ۴۰ سال گذشت از انقلاب هنوز پارکینگ مناسبی برای زائر وجود ندارد یا خط راه‌آهن مشهد متعلق به ۵۰ سال قبل بوده و اگر امکانات فراهم شود ۳۰ میلیون زائر به ۶۰ میلیون زائر تبدیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام احمد مروی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی اظهار کرد: آستان قدس در حوزه اطلاع‌رسانی علی‌رغم تمام زحمات کشیده شده، غریب است و نتوانسته کارهای اجتماعی که به برکت امام رضا علیه‌السلام انجام شده را به جامعه منتقل کند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حکم مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی، محرومیت‌زدایی را ماموریت اصلی آستان قدس ندانست و گفت: البته خدمات ارائه شده از سوی آستان قدس منحصر به مشهد و خراسان رضوی نبوده و در همه جای کشور بر اساس امکانات خدمات فراوانی ارائه شده است که می‌توان به سیستان و بلوچستان، لرستان و گلستان اشاره کرد.

وی یادآور شد: درباره مسئله رسیدگی به فقرا و نیازمندان توسط آستان قدس هم با رهبر معظم انقلاب صحبت شد و ایشان فرمودند زائر، مجاور و نیازمند در آن مناطقی که موقوفه وجود دارد بخشی از درآمد موقوفه که با وقف‌نامه سازگار است برای فقرای آن منطقه هزینه شود.

مروی با اشاره به اینکه خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم به موضوعات مهم و با ارزش قسم یاد کرده‌اند، بیان کرد: خداوند به قلم و آنچه با قلم نوشته می‌شود قسم یاد کرده است چون قلم یکی از مؤلفه‌های تبیین بوده و جامعه با قلم و علم و دانش هدایت می‌شود و باید از همه ابزارها برای رساندن حق به گوش مردم استفاده کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این مطلب که تا شهادت امام حسین علیه‌السلام همه چیز به نفع یزید بود و افکار عمومی را با خود همراه داشت، تصریح کرد: پس از شهادت امام علیه‌السلام و ماجرای اسارت، افشاگری‌ها و تبیین‌های صورت گرفته توسط امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها باعث شکل‌گیری توابین و جریان مختار شد و جریان به نفع امام حسین علیه‌السلام برگشت.

وی قلم را نماد روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حس دانستن و پاسخ گرفتن در فطرت همه موجودات قرار دارد و این مسئله غریزی است پس خبرنگار باید به دنبال اشباع، اقناع، پوشش و تغذیه این حس باشد.

مروی با اشاره به اینکه وظیفه خبرنگار روشنگری، تبیین و ایجاد امید است، تأکید کرد: خبرنگار باید به دنبال امید بخشی باشد و این منافاتی با نقد و انتقاد ندارد زیرا جامعه، سازمان، تشکیلات و حکومتی که در آن نقد و انتقاد نباشد جامعه زنده‌ای نیست و البته اگر امید هم نباشد به سمت مرگ تدریجی حرکت می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی با یادآوری اینکه دشمن روی ناامید کردن مردم به ویژه نسل جوان و تحصیل‌کرده و نخبگان سرمایه‌گذاری کرده و تا حدودی نیز موفق بوده است، گفت: رسالت خبرنگاری یک مسؤولیت بوده و نباید بگذارد دشمن نقاط قوت این نظام را به نقطه ضعف تبدیل کند.

وی با اشاره به این مطلب که رسانه در شهر امام رضا علیه‌السلام باید رسانه امام رضایی باشد، بیان کرد: این رسانه باید ویژگی‌هایی همچون اخلاق، انصاف، دیانت، وجدان، ایمان و پاکیزگی را مدنظر قرار داده و خدا را در بالاترین رتبه در نظر بگیرد.

مروی با بیان اینکه خبرنگار و رسانه باید ذائقه مخاطب را هدایت کند چون رسالت این حرفه در هدایت‌گری است، تصریح کرد: خبرنگاران باید مطالبات زوار را دنبال کنند که چرا پس از ۴۰ سال گذشت از انقلاب هنوز پارکینگ مناسبی برای زائر وجود ندارد یا خط راه‌آهن مشهد متعلق به ۵۰ سال قبل بوده و اگر امکانات فراهم شود ۳۰ میلیون زائر به ۶۰ میلیون زائر تبدیل می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: امروز حرم مطهر رضوی در حال قرار گرفتن در حاشیه است و اگر مشهد اینگونه رشد کند ۵۰ سال آینده مشهد قدیم و جدید خواهیم داشت که حرم امام رضا علیه‌السلام مثل حرم عبدالعظیم در شهرری می‌شود و رسانه باید این مسئله را مطالبه کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

نظر شما