شناسهٔ خبر: 55495096 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تحولات لحظه به لحظه حمله رژیم صهیونیستی به غزه؛

شهادت فرمانده منطقه جنوبی سرایا القدس/افزایش شمار شهدا به ۲۴ شهید

منابع فلسطینی شامگاه شنبه از موج جدید شلیک موشک های مقاومت از غزه به سمت فلسطین اشغالی و شهرک های صهیونیست نشین مجاور غزه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع فلسطینی شامگاه شنبه از موج جدید شلیک موشک‌های مقاومت از غزه به سمت فلسطین اشغالی و شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور غزه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، موشک‌های مقاومت ساعت ۹ به وقت محلی (۲۲:۳۰ به وقت تهران) از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک گردید.

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شامگاه شنبه تل آویو، اشدود، عسقلان و سدیروت را به صورت گسترده موشک باران کرد.

منابع فلسطینی از به صدا درآمدن آژیر خطر در لاخیش، سدیروت و تمام شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور غزه خبر دادند.

تیپ ناصر صلاح الدین پایگاه نظامی صوفا در شرق رفح را با راکت‌های ۱۰۷ میلیمتری بمباران کرد.

منابع فلسطینی همچنین از اصابت مستقیم یک فروند موشک به کارخانه‌ای در شهرک صهیونیست نشین سدیروت خبر دادند.

رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند که موج جدید موشک باران جنبش جهاد اسلامی بی سابقه بوده است.

شهادت فرمانده منطقه جنوبی سرایا القدس

گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد یکشنبه از شهادت «خالد منصور» عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه جنوبی سرایا القدس (گروهان های قدس) در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح واقع در نوار غزه خبر داد.

خالد منصور در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه متولد شده بود و در سال ۱۹۸۷ به جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیوست. وی طی سال های گذشته چندین بار از تلاش رژیم صهیونیستی برای ترورش نجات یافته بود.

جانبداری مجدد آمریکا از رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر با جانبداری از رژیم صهیونیستی، گفت که واشنگتن از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» حمایت می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای در عین حال تمام طرف ها را به جلوگیری از تشدید تنش ها دعوت کرد.

سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی هم پیش از این در پیامی توئیتری گفته بود: ایالات متحده به شکل راسخ معتقد است که اسرائیل حق حفاظت از خود را دارد. ما با تمام طرف ها تعامل داریم و همه را به آرامش تشویق می کنیم.

تاکید نیروهای مسلح یمن بر حمایت از مقاومت فلسطین

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر حمایت از مقاومت فلسطین در صورت لزوم تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: تمام نیروهای نظامی، کل ارتش و کمیته های مردمی آماده و حاضر هستند تا در صورت لزوم از برادران فلسطینی خود حمایت کنند.

یحیی سریع تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن برای هرگونه دستورات از سوی رهبری جهت حمایت از ملت فلسطین آمادگی دارند. هرگونه تجاوز به فلسطین تجاوز به یمن است.

این در حالی است که «عبدالوهاب المحبشی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم تاکید کرد: ما جنایت ننگین دشمن صهیونیستی در ترور شهید تیسیر الجعبری را محکوم می کنیم.

المحبشی در گفتگو با المیادین افزود: ما در صنعا همواره در کنار غزه، بیروت، دمشق و تهران در محور مقاومت تا کسب پیروزی ایستاده ایم. یمن در هرگونه نبرد آینده که مقدسات فلسطین طی آن در معرض خطر باشد بخشی از ائتلاف قدس خواهد بود.

وی تصریح کرد: برادران در فلسطین و جنبش جهاد اسلامی در صورت لزوم ما را در کنار و دوشادوش خود برای نبرد خواهند دید.

نشست شورای امنیت طی روز دوشنبه درباره تجاوز اسرائیل به غزه

ریاض منصور نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد از برگزاری نشست شورای امنیت طی روز دوشنبه به منظور بررسی تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد.

موشک باران مجدد از سوی مقاومت فلسطین

خبرنگار شبکه خبری المیادین بامداد یکشنبه از موشک باران جدید مقاومت فلسطین به سمت شهرک های صهیونیست نشین در مجاورت غزه خبر داد.

بر اساس این گزارش، آژیرهای خطر در ریعیم و شهرک های صهیونیست نشین مجاور غزه به صدا درآمد.

تاکید اسماعیل هنیه بر توقف یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی

شبکه خبری المیادین از تماس‌های اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با مصر، قطر و سازمان ملل متحد پیرامون نقشه‌های شهرک نشینان صهیونیست برای یورش به مسجدالاقصی خبر داد.

بر اساس این گزارش، اسماعیل هنیه بر ضرورت ممانعت از یورش به مسجدالاقصی با هدف جلوگیری از پیشرفت اوضاع به سمت خارج شدن از کنترل همزمان با تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی به اهالی غزه تاکید کرد.

حشد شعبی: عزیزان غزه قلب های مردم عراق با شماست

فالح الفیاض رئیس هیات حشدشعبی عراق گفت: عزیزان غزه قلب های مردم عراق با شماست و ما مطمئن هستیم که آنچه در حال حاضر روی می دهد، شما را ضعیف نخواهد کرد.

وی افزود: ما تایید کامل خود را درباره ملت عزیز فلسطین و مقاومت ظفرمند اسلامی که با شجاعت با این تجاوز مقابله می کند، اعلام می نماییم.

الفیاض تصریح کرد: برای مردم غزه صبر و ثبات بیشتر و پیروزی فوری از سوی خداوند مسئلت می نماییم.

جهاد اسلامی: فعلاً صحبتی درباره میانجیگری یا آتش بس در غزه مطرح نیست

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفت که فعلاً صحبتی از میانجیگری و مذاکرات مطرح نیست و میدان حرف اول را می زند.

داود شهاب مسئول دفتر رسانه ای جهاد اسلامی هم در گفتگو با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: ما در مقابل نبردی با رژیم اشغالگر که به مدت طولانی تداوم خواهد داشت، قرار داریم. ما با سناریوی رویارویی طولانی و دشوار که مقاومت با تمام عزم و اراده تا پایان به آن ادامه خواهد داد، مواجه هستیم.

وی افزود: ما برای نبرد و انتقال به طولانی ترین برد از لحاظ موشک و توانمندی ها آمادگی داریم. آنچه را که در نبرد شمشیر قدس به آن دست یافتیم در نبرد «اتحاد میدان» حفظ خواهیم کرد.

شهاب ادامه داد: خبرها درباره رفح متناقض است و نمی توانیم هیچکدام از اخبار درباره هدف قرار دادن رهبران جهاد اسلامی را تایید کنیم. رسانه ها و فعالان شبکه های اجتمای ضرورت دارد که درباره انتشار اخباری که رژیم اشغالگر منتشر می کند، عجله نکنند.

وی تاکید کرد: رژیم اشغالگر در تقسیم و تفرقه افکنی میان فلسطینی ها با شکست مواجه شد. هدف از تداوم درگیری و رویارویی در تمام میادین این است که به دشمن اسرائیلی اجازه داده نشود احساس امنیت کند.

هشدار حماس درباره هتک حرمت صهیونیست ها به مسجدالاقصی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای درباره هتک حرمت مسجدالاقصی توسط شهرک نشینان صهیونیست هشدار داد.

بر اساس این گزارش، جنبش حماس ضمن اعلام مخالفت با اجازه به صهیونیست‌های تندرو برای هتک حرمت مسجدالاقصی تاکید کرد که ملت فلسطین در مقابله با آنها و دفاع از سرزمین و مقدسات خود متحد هستند.

در بیانیه حماس آمده است: مسئولیت کامل پیامدها و نتایج غیرقابل پیش بینی یورش به مسجدالاقصی را همزمان با تداوم تجاوز وحشیانه به غزه متوجه رژیم اشغالگر می‌دانیم.

در این بیانیه تاکید شده است که ملت فلسطین در تمام اماکن حضور خود برای دفاع از سرزمین و مقدساتشان یکپارچه هستند.

حماس همچنین از ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس خواست برای دفاع از مسجدالاقصی وارد عمل شوند.

شهادت یکی از رزمندگان گروهان های قدس در رفح

گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از شهادت «زیاد المدلل» یکی از رزمندگان خود درپی حمله رژیم صهیونیستی به یک منزل در رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

وی فرزند «احمد المدلل» (ابوطارق) از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود.

عربستان حمله به غزه را محکوم کرد

وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه ای حمله رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است که ریاض حمله اسرائیل به نوار غزه را محکوم می کند.

عربستان همچنین از جامعه بین الملل خواست برای توقف تنش ها در غزه و حمایت از غیرنظامیان وارد عمل شوند.

واکنش جهاد اسلامی به خبر ترور یکی دیگر از فرماندهان این جنبش

خالد البطش از رهبران جهاد اسلامی در واکنش به خبرهای منتشره درباره ترور «خالد منصور» فرمانده منطقه جنوبی جنبش جهاد اسلامی در شهر رفح گفت که این خبر هنوز تایید نشده است.

البطش دشمن صهیونیستی را مسئول دور جدید درگیری ها برشمرد و گفت: ما با تلاش های مصر همراهی کردیم اما کابینه یائیر لاپید نخست وزیر اسرائیل سعی دارد با تشدید تنش ها دستاورد انتخاباتی کسب کند. ما با میانجیگری ها به صورت مثبت تعامل می کنم و در مقابل تجاوز راهی جز دفاع از ملت خود نداریم.

وی با بیان اینکه دشمن سعی بر ضربه زدن به جایگاه مردمی جنبش جهاد اسلامی و تضعیف توان آن دارد، تاکید کرد: این دور از درگیری وحدت کلمه گروه های فلسطینی را تجسم بخشید.

البطش افزود: گروهان های قدس بانک اهداف را در اختیار دارند و به دشمن اجازه نخواهیم داد جنایات بیشتری علیه ملت ما مرتکب شود. ما مطالباتی داریم که در صورت تحقق آن، این دور از درگیری ها خاتمه خواهد یافت و از جمله آن آزادی بسام السعدی از رهبران جهاد اسلامی است.

یک شهید و ۴۰ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح

منابع خبری از شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن ۴۰ نفر دیگر در بمباران منازل مسکونی در رفح واقع در مرکز غزه توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

افزایش شمار شهدای فلسطینی در غزه به ۲۴ شهید

منابع فلسطینی شامگاه شنبه از افزایش شمار شهدای تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تا کنون ۲۴ فلسطینی از جمله ۶ کودک به شهادت رسیده و ۲۰۳ نفر دیگر هم زخمی شده اند.

نظر شما