شناسهٔ خبر: 55451553 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارگروه ستاد تسهیل خراسان رضوی مانع از بیکاری ۱۰ هزار نفر شد

کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در چهار ماهه نخست امسال با حفظ و نگهداشت ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه واحد‌های تولیدی از بیکاری ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفرجلوگیری کرد.

صاحب‌خبر -

امیررضا رجبی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی روز چهارشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور معاون اقتصادی استانداری برگزار شد، گفت: این کارگروه هفت گروه کاری دارد که مسائل واحد‌های تولیدی را با جزییات کامل بررسی می‌کنند و برای برخی موارد مصوبه لازم را از دبیرخانه ستاد برای ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی اخذ می‌نمایند.

او افزود: مواردی که گروه‌های کاری درباره آن قادر به تصمیم گیری نیستند و ضرورت بیشتری دارد به جلسه اصلی کارگروه ستاد تسهیل با حضور معاون اقتصادی استاندار ارجاع شده و در آنجا بررسی شده و راهکار لازم برای آن تصویب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در چهار ماهه نخست امسال کارگروه ستاد تسهیل و گروه‌های کاری آن ۶۱ جلسه برگزار کرده و به طور میانگین در هر جلسه اصلی ستاد بین ۸ تا ۱۰ پرونده مربوط به مشکلات واحد‌های تولیدی بررسی شده است.

رجبی بیان کرد: در مجموع طی جلسات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در چهار ماهه نخست امسال ۳۰۰ پرونده مربوط به شرکت‌های تولیدی بررسی که ۳۷۳ راهکار برای حل مشکلات آن‌ها به تصویب رسیده است، ضمن اینکه ۸۳ درصد از مصوبات این کارگروه در چهار ماهه نخست امسال اجرا شده و بقیه آن در حال اجرا است.

در این نشست درخواست واحد تولیدی خانه مدرن پاسارگاد برای واردات پله برقی تکمیل یک پروژه ساختمانی، دادن مهلت سه ماهه برای اجرایی کردن پروژه شرکت کشت و صنعت نوآوران آلوئه ورا در شهرک صنعتی چناران، عدم لحاظ ذینفع واحد تولیدی در دریافت تسهیلات بانکی و رفع محدودیت شبکه بانکی از سوی شرکت داروسازی ثامن مورد موافقت قرار گرفت، اما با درخواست مجتمع سنگ آهن سنگان برای ایجاد جایگاه سوخت عمومی مخالفت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی درباره درخواست این واحد‌ها گفت: از آنجا که مساله عمومی در کل کشور است باید دستگاه‌های اجرایی مربوطه در استان از سه مسیر شامل هیات مقررات زدایی، شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و ستاد ملی تسهیل مکاتبه کرده و موضوع را پیگیری کنند.

نظر شما