شناسهٔ خبر: 55270338 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرورت مدرن‌سازی شیوه بازار در شبکه تعاون روستایی

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس بر ضرورت برندسازی و مدرن سازی شیوه بازار در شبکه تعاونی روستایی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

سید کاظم موسوی در دومین جلسه شورای هماهنگی سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: نیاز است در رویکردها و نگرش‌های تعاونی تغییر ایجاد کنیم و از ظرفیت کامل شبکه تعاون روستایی در راستای رونق کشاورزی استفاده کنیم.

او با اشاره به بهره‌وری در شبکه تعاون روستایی و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، گفت: بهره‌وری مولفه ضروری در فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی تعاونی‌ها می باشد و تعاونی‌های بهره‌ور می توانند در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی موفق عمل کنند.

موسوی با تاکید بر مولد سازی زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های شبکه تعاون روستایی بر راه‌اندازی باراندازهای مبدا محصولات کشاورزی در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: با ایجاد این بارانداز و بازارچه‌ها و احداث سردخانه در کنار این باراندازها به دنبال عرضه مستقیم محصولات کشاورزان به مصرف‌کنندگان هستیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: با توجه به ضعف قوانین در حمایت از تعاونی‌ها و تشکل‌ها نیاز است در قوانین بالادستی از جمله برنامه هفتم توسعه، بودجه سالیانه و ... پیش بینی لازم در راستای حمایت از توسعه کمی و کیفی تعاونیها انجام شود و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند نقش بسزایی در حمایت از تعاونی‌ها و تشکل‌ها داشته باشند.

موسوی گفت: روح تعاونی علاوه بر اجرای برنامه ها در تفکر، ایده و سیاست‌های سازمان باید ساری و جاری باشد و نیاز است تمام فرآیندهای شبکه بر پایه همفکری و مشورت انجام شود.

نظر شما