شناسهٔ خبر: 55099193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت توجه به طب سنتی در پیشگیری از بیماری‌ها/ آرامش معنوی راه علاج گرفتاری‌ها

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه توجه به طب سنتی در پیشگیری از بیماری‌ها حائز اهمیت است گفت: انسان‌ها به دنبال آرامش معنوی و تقویت ارتباط با خداوند باشند تا گرفتاری‌ها و بیماری‌های آن‌ها رفع شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در همایش بزرگ خانواده MS استان همدان اظهار کرد: یک پزشک و روانشناس آمریکایی در کتاب «قدرت فکر» خود به فعال کردن قدرت اراده درون انسان اشاره می‌کند که می‌تواند بر مشکلات خود فائق آید.

وی با اشاره به اینکه اراده و قدرت درونی وجود انسان می‌تواند به بدترین بیماری‌ها غلبه کند گفت: این روانشناس اشاره دارد با قدرت تلقین انسان‌ها در آفریقا و آمریکا توانستند بر بیماری خود غلبه کنند، می‌طلبد بیماران جمع حاضر نیز به این موضوع توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید به اینکه انسان هر آنچه آرامش درونی بیشتری داشته باشد بر مشکلات خود بهتر می‌تواند تسلط یابد افزود: پیامبر(ص) فرموده‌اند «خداى عزوجل میفرماید: من نزد گمان بنده مؤمن خویشم» که به تعبیری اگر حسن ظن داشته باشید، اتفاقات مثبتی برای شما خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از اتفاقات در زندگی مربوط به فکر ماست و اگر انسان آرامش داشته باشد می‌تواند بر زندگی تسلط یابد خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم کتاب «قدرت فکر» را بخوانید و موضوعات آن را با فرمایش پیامبران و ائمه معصومین(ع) نیز تطبیق کنید.

شعبانی با بیان اینکه بدون معنویت و ارتباط با خداوند نمی‌توان به آرامش رسید و این آرامش معنوی و درونی را باید پیدا کرد یادآور شد: پزشکی نوین درمانگری می‌کند و طب سنتی در پیشگیری می‌تواند درمان کند چراکه طبق گزارشات می ‌ینیم این طب به پیشگیری از بیماری کمک کرده است.

وی با تاکید به اینکه امیدواریم سایر بیماران نیز انجمن‌هایی تشکیل و حمایت شوند بیان کرد: خوشبختانه بیماران ام اس، انجمن دارند و می‌توانند صدای خود را به گوش دیگران برسانند که امیدوارم برای برخی‌از بیماری‌ها نیز چنین شرایطی فراهم شود.

کمک استانداری در تامین مکانی برای بیماران «ام اس» همدان

استاندار همدان نیز با بیان اینکه «ام اس» بیماری ناخواسته‌ای است و کسانی که درگیر این بیماری می‌شوند سختی و هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند اظهار کرد: خیرین از طریق انجمن MS به کمک این بیماران می‌آیند که اقدام ارزشمندی است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه وظیفه ما حمایت از یارگیران و انجمن بیماران «ام اس» است گفت: خوشبختانه همدان از نظر پزشکی در وضعیت خوبی قرار دارد و پزشکان حاذقی مایه افتخار استان هستند که از استان‌های مجاور بیمارانی برای درمان به آنها مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید تمام بیماران را یاری کرد اظهار کرد: کمک خواهیم کرد تا انجمن  بیماران «ام اس» استان مکان مناسب و در شانی داشته باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه آمادگی هر نوع کمک به انجمن بیماران «ام اس» و دیگر انجمن‌هایی که یاریگر بیماران، هستیم افزود: به دنبال فراهم کردن محیط آرام برای بیماران «ام اس» بوده‌ایم که
 امیدواریم دکتر مجذوبی نیز کمک کنند فضایی در خور آنها فراهم شود.
 

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

نظر شما