شناسهٔ خبر: 54993276 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در خطبه های نماز جمعه مطرح شد

انتقاد امام جمعه یاسوج از عدم ساماندهی لباس و پوشش در جامعه/انجام تخلف هزینه سنگین داشته باشد‌

آیت الله حسینی از عدم ساماندهی لباس و پوشش در جامعه انتقاد کرد و گفت: باید ساعت ها در شهر وقت گذاشت تا لباس مناسب پیدا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۱۷ تیر ماه)در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند متعال  در آیه 5 به بعد سوره کهف انسان ها را نصیحت کرده و خطاب به پیامبر فرمود: «ای پیامبر انسان هایی که عالم آخرت را انکار می کنند برای آنها مثال بزن که خداوند بارانی بر زمین نازل می کند که انواع شکوفه ها، میوه ها و رنگ های‌ متفاوت رشد می کند، اما پاییز و زمستان آغاز می شود و همه رنگ ها و سبزی ها از بین می رود، بنابراین همه عالم پایان پذیر است»

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه بعد از مرگ باید پاسخگوی اعمال خود باشیم، گفت: باید مراقب اعمال خود باشیم، نازل شدن ۱۲۴ هزار پیغمبر و کتاب های آسمانی همه برای هدایت انسان ها بود.

 

وی ادامه داد: پیامبران با صداقت در گفتار، رفتار و عمل سعی بر رشد و هدایت انسان ها داشتند، بنابراین انسان های خردمند و عاقل فرامین انبیاء و ائمه اطهار علیهم السلام را پیروی می کنند.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه در آیات الهی از ثروت و مادیات به عنوان زینت دنیا نام برده شده، اما باقی نیست، افزود: باقیات صالحات همچون، ذکر، نماز، یاد اهل بیت علیهم السلام  و کارهای نیک، حجاب، باقیات صالحات بوده و ثواب آن برای اهل ذکر نوشته می شود.

 

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه، به ارزش حجاب و عفاف پرداخت و گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمود «در جهنم زن هایی را دیدم که از موهای خود آویزان هستند، زیرا آنها کسانی بودند که بدن ها و موهای خود را از نامحرم نپوشاندند.»

 

وی ضمن تاکید بر این که انجام هزینه برای فرزندان باید متناسب با عقل، شرع و نیاز او باشد، ادامه داد: از اختصاص درآمدی که سبب ولنگاری و انحراف فرزند شود، باید پرهیز کرد و مراقبت داشت

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه در روز قیامت نامه اعمال و‌ خود اعمال، تمام لحظات زندگی انسان ثبت و آنها را تحویل او می دهند، گفت: در آن روز مجرمان از اعمال و رفتار خود دچار ترس و اضطراب هستند، در این راستا خداوند متعال به کسی ظلم نمی کند، بلکه انسان ها نتیجه اعمال خود را مشاهده می کنند.

 

خطیب جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه به روز عرفه و زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: روز عید قربان روزی است که انسان برای خدا از خود، فرزند و مال خود گذشت و حضرت ابراهیم از فرزند محبوب خود گذشت و فرمان پروردگار خود را برای قربانی فرزندش اجرا کرد و علی رغم همه دسیسه های شیطان، اما فرمان‌ حق را اجرا کرد.

 

وی در ادامه، به حمله به مسجد گوهرشاد توسط رضاخان در سال ۱۳۱۴ و روز عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: بیش از هزار شیعه در آن زمان در جوار امام  هشتم به شهادت رسیدند، جرم آنها اعتراض در برابر اجبار بر بی حجابی و مقابله بر علیه دین بود.

 

آیت الله حسینی حجاب و عفاف را از واجبات اسلام دانست و اظهار کرد: هر زن در برابر نامحرم باید خود را بپوشاند و از واجبات است، وضعیت موجود مناسب نیست که خواسته دشمن درونی و بیرونی  است.

 

امام جمعه شهر یاسوج در توضیح مطلب بالا، افزود: دشمن درونی نفس و شیطان است که بی حجابی را امری عادی جلوه می دهد و دشمن بیرونی یعنی غرب و رسانه های غربی برهنگی و بد حجابی را ترویج می کنند.

 

وی با بیان اینکه لباس های تنگ، لباس های پاره و پوشش بدن نما در شأن انسان نیست، گفت: امروز آرایش های غلیظ و چند رنگ بدون توجه به موضوعات مختلف دنبال می شود، آرایش متعارف اشکال ندارد، اما آرایش زننده و انواع پوشش ها در شأن نیست، بنابراین زیبایی تنها ظاهر نیست، بلکه سیرت هم باید زیبا باشد.

 

آیت الله حسینی حضور بی مورد در خیابان و اتلاف و صرف زمان بی مورد در خیابان را از دیگر اشکالات دانست و گفت: دشمن پیش از این اعلام کرده بود دیگر از موشک ها استفاده نمی شود، بلکه فساد و فحشا باید ترویج پیدا کند.

 

امام جمعه یاسوج از عدم ساماندهی لباس و پوشش در جامعه انتقاد کرد و افزود: باید ساعت ها در شهر وقت گذاشت تا لباس مناسب پیدا شود، در این راستا صنف و مسئولان باید بر شکل لباس نظارت کنند، لباس های بد، تقلید از دشمن و حیله شیطان است.

 

وی با اشاره به اینکه کسانی دین و دیانت دارند اما برخی از آنها پوشش مناسبی هم ندارند، گفت: شخص در سطح شهر با سرعت بالای 100 کیلومتری جان خود و دیگری را به خطر می اندازد، اما ممکن است جریمه سبک شود.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه باید قوانین در همه بخش ها به گونه ای وضع شود که انجام تخلف هزینه سنگین داشته باشد‌، ادامه داد: اتخاذ جریمه های سنگین در موضوعات مختلف باعث عدم جرات برای تکرار تخلفات می شود.

 

امام جمعه شهر یاسوج بدحجابی و بی حجابی را جرم دانست و ضضمن تاکید بر مقابله با آنها، افزود: فرد بد پوشش باعث تحریک همگان می شود، برخی از آسیب های اجتماعی مانند طلاق به دلیل همین پوشش های نامناسب است و باید جریمه سنگین مالی برای آنها درنظر گرفته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا قانون حجاب و عفاف تصویب شده و ادارات هم باید بر پوشش کارکنان خود نظارت کنند.

پایان پیام/82

نظر شما