شناسهٔ خبر: 54941947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

پرداخت ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از پرداخت ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های این استان طی امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی جهانی امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها به پرداخت تسهیلات اشتغالزا به شرکت‌های تعاونی و واحدهای اقتصادی لرستان در دو بخش ایجادی و توسعه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: در سه ماهه امسال از محل تسهیلات تبصره ۱۸، معادل ۲۱ میلیارد تومان به پنج شرکت تعاونی پرداخت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: همچنین از محل تفاهم نامه بانک توسعه تعاون ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا برای تکمیل، ایجاد و سرمایه در گردش به شرکت‌های تعاونی استان پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه تسهیلات ابلاغ شده تبصره ۱۸ در بخش تعاونی‌های استان امسال ۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، ادامه داد: تاکنون با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، ۵۵۲ طرح اقتصادی با مبلغ ۱۴۲ میلیارد تومان برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

جهانی با تاکید بر اهلیت متقاضیان استفاده از این تسهیلات ادامه داد: اولویت پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به طرح‌های نیمه تمام و راکد است و همه متقاضیان این تسهیلات در حوزه‌های ورزشی، سلامت و فرهنگی هنری باید برای دریافت اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی صادر کننده مجوز مراجعه کنند.

وی افزود: پرداخت به موقع تسهیلات و تسهیل شرایط برخورداری آن‌ها از این اعتبار، مهم‌ترین انتظاری است که بایستی در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: منابع بند الف تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ وام‌های ارزان قیمت است که به صورت تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد.

نظر شما