شناسهٔ خبر: 54935018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۳ میلیارد تومان تسهیلات امسال به تعاونی‌های لرستان پرداخت شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ و تفاهم‌نامه بانک توسعه تعاون امسال به تعاونی‌های استان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

"علی جهانی" روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سه ماهه امسال از محل تسهیلات تبصره ۱۸،معادل ۲۱ میلیارد تومان به پنج شرکت تعاونی پرداخت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: همچنین از محل تفاهم نامه بانک توسعه تعاون ۳۲ میلیار تومان تسهیلات اشتغالزا جهت تکمیل، ایجاد و سرمایه در گردش به شرکت های تعاونی استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات ابلاغ شده تبصره ۱۸ در بخش تعاونی‌های استان امسال ۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است،  ادامه داد: تاکنون با همکاری دستگاه های اجرایی استان، ۵۵۲ طرح اقتصادی با مبلغ ۱۴۲ میلیارد تومان برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

جهانی با تاکید بر اهلیت متقاضیان استفاده از این تسهیلات ادامه داد: اولویت پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه  به طرح های نیمه تمام و راکد است و همه متقاضیان این تسهیلات در حوزه های ورزشی، سلامت و فرهنگی هنری باید برای دریافت اعتبارات به دستگاه های اجرایی صادر کننده مجوز مراجعه نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: پرداخت به موقع تسهیلات و تسهیل شرایط برخورداری آن‌ها از این اعتبار، مهمترین انتظاری است که بایستی در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

به گفته جهانی سه هزار و ۴۱ تعاونی فعال در لرستان وجود دارد که زمینه اشتغال ۳۷ هزار و ۳۷۰ نفر را فراهم کرده اند.

منابع بند الف تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ وام های ارزان قیمت است که به صورت تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی قرار می گیرد.

نظر شما