شناسهٔ خبر: 54939386 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تفهیم کامل پیام مقاومت به تل‌آویو

روزنامه ایران

پرواز پهپادهای اطلاعاتی حزب‌الله بر فراز منطقه گازی کاریش در دریای مدیترانه، نه تنها هشداری جدی را به رژیم صهیونیستی القا کرد بلکه بار دیگر ناکارآمدی سیستم‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را به رخ شان کشاند و توان نظامی و اطلاعاتی این رژیم را از سوی رسانه‌ها و کارشناسان داخلی آن نیز مورد نقد شدید قرار داد.

صاحب‌خبر -
پرواز پهپادهای اطلاعاتی حزب‌الله بر فراز منطقه گازی کاریش در دریای مدیترانه، نه تنها هشداری جدی را به رژیم صهیونیستی القا کرد بلکه بار دیگر ناکارآمدی سیستم‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را به رخ شان کشاند و توان نظامی و اطلاعاتی این رژیم را از سوی رسانه‌ها و کارشناسان داخلی آن نیز مورد نقد شدید قرار داد.
 
به‌واقع این موضوع با اعلام مقاومت مبنی بر اینکه مأموریت اطلاعاتی این سه پهپاد موفقیت آمیز بوده و پیام‌های لازم را به مقامات تل‌آویو رسانده است، برجسته‌تر شد و همین امر نگرانی و سردرگمی مقامات رژیم صهیونیستی و اذعان محافل سیاسی اسرائیل به قدرت مقاومت لبنان را در پی داشته است.
اما در شرایطی که کاربران لبنانی شبکه‌های مجازی پس از این عملیات موفق، با توئیت‌های پی در پی، واژه مقاومت را پرتکرارترین واژه توئیتر در لبنان و سرزمین‌های اشغالی کردند، بسیاری از رسانه‌های عبری، ضمن ابراز وحشت از قدرت‌نمایی و عملیات‌های آتی حزب‌الله، این اقدام را نقشه راه جدیدی از سوی مقاومت لبنان خواندند و رژیم صهیونیستی را از پاسخ به این حملات عاجز دانستند.
 
 
به گزارش شبکه المیادین، کارشناسان رژیم صهیونیستی بر این باورند که ناتوانی نیروی هوایی این رژیم برای هدف قرار دادن پهپادهای حزب‌الله به سطحی رسیده است که پدافندهای این رژیم قادر به ردگیری این پهپادها نیز نشده‌اند و حضور یکی از پهپادها بر فراز سکوی گازی تأییدی بر این ادعا است. این در شرایطی است که در سوی مقابل توانایی و قابلیت‌های حزب‌الله در حوزه دریایی برای حمله به اهداف روی سطح آب مانند سکوهای نفتی و شناورهای دریایی رژیم صهیونیستی به حدی تقویت شده است که یگان دریایی حزب‌الله شامل صدها نفر از جمله کماندوهای نیروی ویژه، عملیات‌های دریایی را با کمترین درصد خطا انجام می‌‌دهند و در عین حال حزب‌الله قادر است با صدها پهپاد همزمان به اهداف استراتژیک در رژیم صهیونیستی حمله کرده و ارتش این رژیم را برای پاسخ دچار مشکل کند.
 
 
استیصال صهیونیست‌ها
رسانه‌های رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از حملات بعدی حزب‌الله هشدار دادند که مقاومت در عملیات‌های بعدی تلاش خواهد کرد پهپادهای بیشتری را به اهداف خود بفرستد. چراکه بدون شک این عملیات‌ها در مقایسه با هزینه بالایی که رژیم صهیونیستی جهت رهگیری آنها می‌پردازد، برای حزب‌الله سودآور نیز خواهد شد.
حساسیت هشدار حزب‌الله به حدی بود که حتی «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نخستین جلسه کابینه انتقالی نیز به آن پرداخت و با هشداری درباره این عملیات گفت: «پهپادهای حزب‌الله در تلاش برای آسیب زدن به تأسیسات حیاتی‌مان در دریا هستند.»
«ران کوخاو» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز با بیان اینکه رهگیری و شناسایی پهپادهای نفوذی حزب‌الله به دلیل پرواز در ارتفاع پایین و سرعت تقریباً کم، دشوار است اظهار داشت که حزب‌الله به‌روش‌های مختلف تلاش دارد به این رژیم آسیب بزند.
موضوعی که «الیف صباغ»،  تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیستی در تفسیر آن گفت: «مقامات اسرائیل از زمان حمله اطلاعاتی پهپادها به منطقه مورد مناقشه کاریش، دچار سردرگمی و ترس شده‌اند چرا که توانایی آنها برای برخورد با نیروی مقاومت لبنان زیر سؤال رفته است.»
نگرانی و وحشت رژیم صهیونیستی به حدی رسیده است که کارشناسان نظامی صهیونیست با بازخوانی جنگ ۳۳ روزه به بازنمایی توانمندی‌های حزب‌الله در آن زمان و مقایسه با اوضاع کنونی پرداختند.
آنها موشک‌های یاخونت را یکی از بزرگترین تهدیدهای امروزه برای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی برشمردند. زیرا در جریان جنگ با لبنان در سال ۲۰۰۶ موشکی هدایت‌شونده مشابه موشک یاخونت، ناو جنگی «احی حانیت» رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است. بنابراین با تکیه بر تقویت و افزایش توانمندی نظامی حزب‌الله، امروزه کشتی‌های نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در آب‌های مدیترانه به‌شکل جدی‌تری مورد تهدید هستند و می‌‌توانند سکوهای گازی را نیز مورد هدف قرار دهند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما