شناسهٔ خبر: 54886763 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر ارشاد: طرح ولایت نقش مهمی در ارتقای پایه‌های فکری و معرفتی جوانان داشته است

صاحب‌خبر -
وزیر ارشاد: طرح ولایت نقش مهمی در ارتقای پایه‌های فکری و معرفتی جوانان داشته است
خبرگزاری آریا-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح ولایت در دهه‌های اخیر نقش مهمی در ارتقای پایه‌های فکری و معرفتی جوانان داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در دوره معرفتی طرح‌ولایت که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد افزود: طرح ولایت اکنون پس از گذشت 2 دهه از آغاز به کار آن، به خط مشی بصیرت افزایی و معرفی صحیح نهضت انقلاب تبدیل شده و می‌تواند در آینده مسیر انقلاب اسلامی را از گزند‌های احتمالی مصون دارد.
وی گفت: نهضت امام (ره) بدون لکنت و با صراحت با جریان‌های تحجر، غرب‌زدگی و روشنفکری مرزبندی دارد و این نهضت همزمان با استعمار خارجی و استبداد داخلی مقابله می‌کرد، زیرا اصول نهضت، صریح و شفاف بود.
وزیر ارشاد ادامه داد: مکتب امام خمینی (ره) به نحوی بود که ایشان بدون تامل با غرب زدگی و تحجر مبارزه و با روشنفکری، جریان نو اندیش دینی و غرب زده را از یکدیگر جدا کردند.
وی ادامه داد: جریان مبارزه با غرب زدگی با همراهی بزرگانی، چون آیت الله مطهری، آیت الله بهشتی، آیت الله مصباح یزدی و حضرت آیت الله خامنه‌ای همراهی و مرزبانی و در دهه‌های مختلف علاوه بر چیرگی بر دسیسه‌ها و جریان‌های مریض ضد انقلاب، سبب صیانت از اندیشه‌های ولایت نیز شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیت الله مصباح یزدی که طرح ولایت با رهنمود‌های این عالم ربانی بنیان گذاشته شد به همت جوانان دلسوز موفق به معرفی فرهنگ ناب اسلام و مبارزه با اندیشه‌های باطل و انحرافی شد و ثمرات آن، انقلاب اسلامی را از گزند جریان‌های انحرافی حفظ کرد.
بیست و هفتمین دوره طرح ولایت ویژه معلمان، فعالان هنری و رسانه ای، فعالان فرهنگی و کارشناسان فرهنگی نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف، تابستان 1401 به صورت کشوری و به همت استادان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با هدف رشد و ارتقای مبانی معرفتی و آشنایی فراگیران در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
مرحوم آیت الله مصباح یزدی سال 1375 طرح ولایت را طراحی کرد.

نظر شما