شناسهٔ خبر: 54872828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خدمتگزاری در مکتب امام خمینی (ره) افتخار دولت مردمی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این دولت در احیای ارزش‌های انقلاب در عرصه‌های مختلف تلاش و به خدمتگزاری در مکتب امام خمینی (ره) افتخار می‌کند.

صاحب‌خبر -

محمد مهدی اسماعیلی عصر جمعه در آئین افتتاحیه طرح ولایت در حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: مکتب امام خمینی (ره) به نحوی بود که ایشان بدون تامل با غرب زدگی و تحجر مبارزه کردند و با روشنفکری، جریان نو اندیش دینی و جریان غرب زده را از یکدیگر جدا کردند.

او گفت: جریان مبارزه با غرب زدگی با همراهی بزرگانی، چون آیت الله مطهری، آیت الله بهشتی، آیت الله مصباح یزدی و حضرت آیت الله خامنه‌ای همراهی و مرزبانی و در دهه‌های مختلف علاوه بر چیرگی بر دسیسه‌ها و جریان‌های مریض ضد انقلاب، سبب صیانت از اندیشه‌های ولایت نیز شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیت الله مصباح یزدی که طرح ولایت با رهنمود‌های این عالم ربانی بنیان گذاشته شد به همت جوانان دلسوز موفق به معرفی فرهنگ ناب اسلام و مبارزه با اندیشه‌های باطل و انحرافی گشت و ثمرات آن انقلاب اسلامی را از گزند جریان‌های انحرافی حفظ کرد.

اسماعیلی گفت: طرح ولایت در دهه‌های اخیر نقش مهمی در ارتقای پایه‌های فکری و معرفتی جوانان داشته است، این طرح در حال حاضر پس از گذشت ۲ دهه از آغاز به کار آن، به خط مشی بصیرت افزایی و معرفی صحیح نهضت انقلاب تبدیل شده است و می‌تواند در آینده مسیر انقلاب را از گزند‌های احتمالی محفوظ بدارد.

بیست و هفتمین دوره طرح ولایت ویژه معلمان، فعالان هنری و رسانه ای، فعالان فرهنگی و کارشناسان فرهنگی نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف، تابستان ۱۴۰۱ به صورت کشوری به همت استادان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و با هدف رشد و ارتقای مبانی معرفتی و آشنایی فراگیران در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

نظر شما