شناسهٔ خبر: 54855179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

۵۰۰ هزار شغل امسال در مناطق محروم کشور ایجاد می شود

مشهد- ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: امسال با همت نهادهای انقلابی و دستگاههای مسوول، ۵۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی و محروم کشور ایجاد می شود. 

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرحسین مدنی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید و افتتاح طرح تولید نخ کش حریر در مشهد افزود: تاکنون حدود ۸۰ هزار شغل از ابتدای سال در مناطق روستایی و حاشیه ای و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ایجاد شده است که با تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۱ این روند سرعت می گیرد. 

وی ادامه داد: امسال در روستاها و مناطق محروم برای ایجاد  ۳۰۰ هزار شغل خرد و خانگی هدف گذاری شده است که بار اصلیدر این زمینه بر دوش سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد و بنیاد برکت است. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: امسال احیای ۲ هزار واحد اقتصادی خرد، کوچک و متوسط در مناطق روستایی و محروم در دستور کار قرار دارد که ۴۰۰ واحد آن تا کنون احیا شده است. 

مدنی افزود: در نخستین شورای عالی جهاد سازنگی نیز یکی از دستور کارهای اصلی جلسه رونق اقتصادی روستاهاست که امید است در خصوص جهش تولید، نوآوری در روستاها و اشتغال همچنین تسهیل شرایط سرمایه گذاری در روستاها تصمیمات خوبی گرفته شود.

نظر شما