شناسهٔ خبر: 54777619 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بخشش ۱۰ هزار و ۲۰۴ متهم در استان همدان با رضایت شاکیان

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: پارسال ۱۷ هزار و ۹۴ متهم در استان از شاکیان خود عذرخواهی کردند و شاکیان ۱۰ هزار و ۲۰۴ نفر از آن‌ها را بخشیدند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا عدالتخواه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: در مجموع یک‌هزار و ۸۴۰ نفر کار قضاوت استان را برعهده دارند که شامل  ۲۴۰ قاضی، ۹۵۰ کارمند و ۶۵۰ عضو شورای حل اختلاف هستند.

او با اشاره به برنامه‌های سند تحول قوه قضاییه گفت: در سال جدید برنامه جدید این سند ارائه خواهد شد، اما در مجموع تاکنون ۹۰ درصد برنامه‌های کوتاه‌مدت، ۸۵ درصد برنامه‌های میان مدت و ۸۰ درصد برنامه‌های بلندمدت محقق شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان از رسیدگی به ۴۸۱ هزار فقره پرونده طی یک سال اخیر توسط نیرو‌های قوه قضاییه استان خبر داد و گفت: ۱۳۲ هزار پرونده توسط اعضای شورای حل اختلاف طی یک سال اخیر بررسی شد.

عدالتخواه  افزود: در ۳۲ ماه گذشته ۸۸۳ هزار و ۷۵۸ پرونده در استان وجود داشته که تعداد ۷۸۴ هزار و ۸۹۳ پرونده مختومه شده و ۸۵ هزار و ۲۶۷ پرونده باقی مانده است.

عدالتخواه با اشاره به ۷۳ هزار و ۱۹۳ پرونده مصالحه که استان از این لحاظ رتبه اول کشوری را دارد گفت: آمار پرونده‌های معوقه بیش از ۸ ماه، ۴۷ هزار و ۲۳۲ مورد بوده که ۳۸ هزار و ۹۵۱ مختومه و ۸ هزار و ۲۸۱ مورد نیز باقی مانده است.

او گفت: بیشتر پرونده‌های معوق بیش از هشت ماه مختومه شده و به دنبال این هستیم رسیدگی‌های باقی‌مانده را به حداقل زمان برسانیم.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به ارائه ۲۸۸ هزار و ۵۶۰ ساعت خدمات عمومی رایگان که به‌جای ۶ هزار و ۳۹۶ ماه حبس برای متخلفان در نظر گرفته شده است افزود: تعداد احکام تعلیقی ۳ هزار و ۱۷۵ مورد و تعداد احکام آزادی مشروط نیز یک‌هزار و ۱۱۴ مورد بوده است.

نظر شما