شناسهٔ خبر: 54770294 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش مدت جوابدهی به مراجعان پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر عمده اجساد ظرف چند ساعت تحویل خانواده هایشان می‌شود و هیچ جسدی بیشتر از ۲۴ ساعت در پزشکی قانونی نمی‌ماند.

صاحب‌خبر -

سلیم خانی گفت : در تمامی مراکز پزشکی قانونی استان سالن تشریح راه اندازی کرده ایم و در حال حاضر نیاز نیست هیچ جسدی به مرکز استان ارجاع شود.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه دو مرکز پزشکی قانونی سرپل ذهاب و جوانرود در پارسال راه اندازی شده امسال هم مرکز پزشکی قانونی شهرستان صحنه کلنگ زنی می‌شود.

مرکز رادیولوژی پزشکی قانونی در پارسال راه اندازی شده این مرکز در رسیدگی سریع به پرونده‌های پزشکی قانونی بسیار کاربردی است و مواردی مانند محل گلوله، خودزنی و ... به سرعت در آن قابل شناسایی است.

در روز‌های اوج کرونا حقیقتا برای نگهداری اجساد دچار مشکل بودیم و با احتمال وقوع دوباره چنین شرایطی می‌طلبد که در استان یک سوله بحران جهت نگهداری اجساد راه اندازی شود.

در حال حاضر یک سوله نیمه کاره در انتهای آرامستان کرمانشاه قرار دارد که پیگیریم با همکاری شهرداری و استانداری آن را تبدیل به سوله بحران کنیم.

زمین این سوله ۱۳۸۰ متر است که با احتساب محوطه چیزی در حدود چهار هزار مترمربع می‌شود.

قرار است در سفر ریاست جمهوری به استان این طرح مطرح شده و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن درخواست شود.

با راه اندازی این سوله دیگر کرمانشاه مشکلی در بحث نگهداری اجساد در زمان بحران نخواهد داشت.

در این زمینه توفیقات خوبی کسب کرده ایم، از جمله اینکه عمده اجساد هم اکنون ظرف چند ساعت تحویل می‌شوند.

عمده اجسادی که تا قبل از ظهر تحویل پزشکی قانونی می‌شوند، تا ساعت ۱۷ بعداز ظهر به خانواده هایشان تحویل می‌شوند. اجسادی هم که در فاصله بعدازظهر تا صبح روز بعد تحویل پزشکی قانونی می‌شوند، در ساعت اداری روز بعد به آن‌ها رسیدگی شده و تحویل خانواده هایشان می‌شوند.

در مجموع هیچ جسدی بیشتر از ۲۴ ساعت در پزشکی قانونی نمی‌ماند.

اجسادی که نیاز به آزمایشات و معاینات خاصی نداشته باشند همان لحظه تعیین علت فوت شده و تحویل می‌شوند و از سایر اجساد هم نمونه جهت آزمایش گرفته شده و سپس جسد تحویل می‌شود.

در حال حاضر میانگین زمان جوابدهی آزمایشات سم و آسیب حدود ۶۷ روز است که در استان ظرف حداکثر ۵۲ روز جواب می‌دهیم .

نظر شما