شناسهٔ خبر: 54762482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خبرگزاری شبستان گزارش می‌دهد:

لزوم پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی گیلان/ ساخت کتابخانه مرکزی در ماسال

لزوم پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی گیلان و ساخت کتابخانه مرکزی ماسال با حمایت انجمن خیرین کتابخانه ساز از جمله موضوعات مهمی است که در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماسال بر آن تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماسال امروز (شنبه، ۴ تیر) به ریاست فرماندار این شهرستان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز و دیگر اعضای این انجمن در فرمانداری ماسال برگزار شد. 

در این جلسه عنوان کرد: ماسال با مردمان فرهیخته و صاحب‌نظر متاسفانه تنها چهار کتابخانه دارد که عملا از این تعداد دو کتابخانه آن تعطیل است و این زیبنده و شایسته شهرستانی مانند ماسال که صاحب فرهنگ است نیست.  

 

 

فرماندار شهرستان ماسال پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به نهاد کتابخانه‌ها طبق قانون را لازم و ضروری ذکر و تصریح کرد: تقویت کتاب و کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی سطح شهر یکی از مهمترین اقداماتی است که اولا باید در دستور کار شهرداری‌ها و بعد در اولویت کار بخشداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گیرد.

 

وی ضمن تاکید بر لزوم ارتقا سطح مطالعه در استان گیلان و شهرستان ماسال با ترویج امر کتاب و کتابخوانی اذعان کرد: ظرفیت‌های خوبی در شهرستان ماسال وجود دارد و با توجه به تعطیلی مدارس و انعقاد تفاهم‌نامه نامه‌های مشترک بین آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، می‌توان مدارس را تجهیز و از ظرفیت این فضاها برای این امر استفاده کرد.

 

فرماندار شهرستان ماسال زیرساخت‌های شهرستان ماسال در بسیاری از حوزه‌ها را دارای کمبود خواند و با تاکید بر لزوم تقویت آنها اضافه کرد: باید اقشار مختلف جامعه را برای سوق پیدا کردن به سمت مطالعه تشویق کنیم و بدون شک در این راه استفاده از پتانسیل بسیج و سپاه به نحو بسیار زیادی مؤثر واقع می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به روز رسانی کتاب‌های موجود در کتابخانها از جمله نیازهای اساسی محسوب می‌شود که باید به آن توجه شود زیرا عنصر موثر بر آن یعنی تقاضای جامعه دائما در حال به روز رسانی و جدیدتر شدن است.

 

 

* حمایت انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان از احداث کتابخانه مرکزی شهرستان ماسال

«محمد حسن عاقل منش» نیز در این جلسه ابراز داشت: با توجه به علاقمندی که در شهرستان ماسال مشاهده می‌کنیم داشتن یک کتابخانه مرکزی برای این شهرستان بسیار ضروری و حیاتی است.

 

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان با بیان اینکه برای احداث کتابخانه مرکزی شهرستان ماسال ابتدا باید زمینی برای این امر تعرفه شود خاطرنشان کرد: در صورت حل این موضوع مجمع خیران کتابخانه ساز استان گیلان حمایت‌های لازم را از این حرکت فرهنگی خواهند داشت.


 

پایان پیام/84

نظر شما