شناسهٔ خبر: 54747030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اسماعیلی: ۵ هزار میلیارد تومان مصوبه فرهنگی داشتیم/ دنبال خدمتیم نه شهرت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در قالب سفرهای استانی رئیس جمهور تاکنون‌ در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی ۵ هزار میلیارد تومان مصوبه داشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رزن، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در شورای اداری این شهرستان با تاکید بر اینکه دولت مردمی، رویکرد کنار آمدن با مسائل و مشکلات را ندارد و به‌ دنبال حل آن است، افزود: با روحیه جهادی، انقلابی و مکتبی مشکلات رفع خواهد شد.

وی به دستاوردهای سفرهای استانی دولت مردمی در حوزه فرهنگ پرداخت و بیان کرد: در قالب سفرهای استانی رئیس جمهور تاکنون‌ در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی ۵ هزار میلیارد تومان مصوبه داشتیم و تلاش خواهیم کرد، پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی سراسر کشور را به نقطه مطلوبی برسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، افزود: ما قصد داریم تا پایان خدمتگزاری دولت‌ مردمی پروژه‌های نیمه‌کاره ۴۰ تا ۵۰ درصدی کشور را به اتمام برسانیم و این دولت در این مسیر به‌دنبال کسب شهرت نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت مردمی همواره خود را موظف به حل مشکلات مردم می‌داند، بر همین اساس شخص رییس جمهور هم با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی در میدان خدمت حضور دارد و واقعا برخی مواقع به خاطر نداشتن وقت کافی برای استراحت، نگران سلامتی ایشان هستیم.

اسماعیلی تصریح کرد: دولتی که آیت‌الله رئیسی تحویل گرفت با مشکلات متعددی در حوزه اعتماد اجتماعی، بن‌بست‌های اقتصادی، سیاست‌خارجی و داخلی روبرو بود که از روز نخست آغاز به کار در مسیر اصلاح و حل مشکلات گام‌های اساسی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح نظام یارانه‌ها یکی از اقدامات اساسی بود گفت: دولت در آغازین ماه‌های فعالیت، روند اصلاح یارانه‌ها را بر اساس اطلاع‌رسانی دقیق و با هدف تحقق عدالت اجتماعی آغاز کرد که اصلاح این روند عبور از شرایط ناعادلانه پرداخت یارانه‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: متاسفانه اغلب پرونده‌های اقتصادی در دادگاه‌ها مربوط به مشکلات ارز ۴۲۰۰ تومان بود، همچنین نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد در روش سابق پرداخت یارانه‌ها در حق مردم اجحاف می‌شد.

وی گفت: در آن روش با بیش از ۳۰ درصد هدررفت مستقیم منابع مواجه بودیم و تا ۳۰۰ کیلومتر دورتر از مرزهای کشور از یارانه‌های ما استفاده می‌کردند اما این یارانه به دست مردم نمی‌رسید.

اسماعیلی در ادامه گریزی به وضعیت کرونایی زد و تصریح کرد: در روزهای آغاز به کار دولت مردمی، روزانه ۷۰۰ نفر از هموطنان را به دلیل بیماری کرونا از دست می‌دادیم اما امروز با واکسیناسیون سراسری، این ویروس مهار شده است.

وی گفت: از سوی دیگر امروز شاهدیم همچنان ویروس کرونا جان مردم برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی را می‌گیرد و آمار و ارقام فوتی‌های کرونا در این کشورها همچنان بالاست.

باید روایتگر دستاوردهای دولت مردمی باشیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات اساسی تعداد فوتی‌های کرونا در کشور به حداقل ممکن رسیده است اما رسانه‌های بیگانه و مغرض درباره این اتفاق بزرگ سکوت کرده‌اند و حرفی از این دستاورد بزرگ نمی‌زنند.

وی با بیان اینکه موظفیم روایتگر دستاوردهای بزرگ دولت مردمی باشیم اضافه کرد: از روزهای نخست آغاز به کار دولت، با توجه به شرایط سخت کرونایی «جان مردم» اولویت نخست دولت بود و اولویت دوم  تقویت حوزه اقتصادی کشور که این اولویت در همان ابتدا با اصلاح هدفمندسازی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی اتفاق افتاد.

انتهای پیام/ 3140/ی

نظر شما