شناسهٔ خبر: 54747564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسماعیلی: پنج هزار میلیارد تومان پروژه فرهنگی در سفرهای استانی رییس جمهور مصوب شده است

همدان- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دستاورد سفرهای استانی دولت مردمی در حوزه فرهنگ، گفت: در قالب سفرهای استانی رییس جمهور تاکنون‌ در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی حدود پنج هزار میلیارد تومان مصوبه داشته ایم و تلاش خواهیم کرد تا پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی را به نقطه مطلوبی برسانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در شورای اداری شهرستان رزن، اظهار داشت: نزدیک به ۱۰۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که قصد داریم تا پایان خدمت دولت‌ مردمی اغلب پروژه‌های نیمه‌کاره را به اتمام برسانیم.

وی تاکید کرد: دولت مردمی اهتمام ویژه ای دارد تا پایان دوران خدمت، اغلب پروژه‌های نیمه تمام ۴۰ و ۵۰ درصد پیشرفت سراسر کشور را به سرانجام برساند و در این مسیر به‌دنبال کسب شهرت نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت مردمی، رویکرد کنار آمدن با مسائل و مشکلات را ندارد و به‌ دنبال حل آنها است، گفت: با روحیه جهادی، انقلابی و مکتبی که در دولت سیزدهم وجود دارد مشکلات رفع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت مردمی همواره خود را موظف به حل مشکلات مردم سراسر کشور می داند، بر همین اساس شخص رییس جمهور هم با تلاش بی وقفه و شبانه روزی در میدان خدمت حضور دارد و واقعا برخی مواقع به خاطر نداشتن وقت کافی برای استراحت، نگران سلامتی ایشان هستیم.

اسماعیلی در ادامه با توجه به ایام اولین سالگرد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به شرایط حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات اشاره کرد و گفت: از چندین ماه قبل از زمان انتخابات، آیت‌الله رئیسی و اطرافیانشان موافق حضور ایشان در کارزار انتخابات نبودند اما با نزدیک تر شدن به ایام انتخابات و با توجه به شرایط نامطلوبی که در حوزه های مختلف کشور حاکم بود و مطالبه همگانی و اجماع نخبگانی، ایشان خود را مکلف به حضور در صحنه انتخابات ریاست‌ جمهوری و خدمت به مردم و کشور دانستند.

به گفته او، دولتی که آیت الله رئیسی تحویل گرفتند با مشکلات متعددی در حوزه اعتماد اجتماعی، بن‌بست‌های اقتصادی، سیاست‌ خارجی و داخلی روبرو بود و از روز نخست آغاز به کار دولت مردمی در مسیر اصلاح و حل مشکلات گام های اساسی برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح نظام یارانه ها یکی از گام های اساسی بود، دولت مردمی در آغازین ماه‌های فعالیت خود روند اصلاح یارانه‌ها را بر اساس اطلاع‌رسانی دقیق و با هدف تحقق عدالت اجتماعی آغاز کرد و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها عبور از شرایط ناعادلانه پرداخت یارانه‌ها محسوب می شود.

 روایتگر دستاوردهای دولت مردمی باشیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تصریح کرد: اغلب پرونده‌های اقتصادی در دادگاه‌ها مربوط به مشکلات ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، همچنین نتیجه بررسی ها نشان می دهد در روش سابق پرداخت یارانه ها در حق مردم اجحاف می شد زیرا با بیش از ۳۰ درصد هدر رفت مستقیم منابع مواجه بودیم و تا ۳۰۰ کیلومتر دورتر از مرزهای کشور از یارانه های ما استفاده می کردند اما این یارانه به دست مردم نمی رسید.

اسماعیلی به دستاوردهای دولت مردمی درباره وضعیت شیوع کرونا کشور اشاره کرد و افزود: در روزهای آغاز به کار دولت مردمی، روزانه حدود ۷۰۰ نفر از هموطنان را به دلیل بیماری کرونا از دست می‌دادیم اما امروز با واکسیناسیون سراسری این ویروس مهار شده است، از سویی امروز شاهد هستیم همچنان ویروس کرونا جان مردم برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی را می‌گیرد و آمار و ارقام فوتی های کرونا در این کشورها همچنان بالا است.

به گفته وی، با اقدامات اساسی تعداد فوتی های کرونا در کشورمان به حداقل ممکن رسیده است اما رسانه های بیگانه و مغرض درباره این اتفاق بزرگ سکوت کرده اند و حرفی از این دستاورد بزرگ به میان نمی آورند که در این شرایط موظف هستیم روایتگر دستاوردهای بزرگ دولت مردمی باشیم.

او گفت: از روزهای نخست آغاز به کار دولت مردمی، با توجه به شرایط سخت کرونایی «جان مردم» اولویت نخست دولت بود و اولویت دوم دولت تقویت حوزه اقتصادی کشور است که این اولویت در همان ابتدا با اصلاح هدفمندسازی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی اتفاق افتاد.

اسماعیلی در  پایان درباره ظرفیت های بزرگ شهرستان رزن نیز گفت: به فضائل بزرگ و علمای شهرستان رزن اذعان داریم؛ این شهرستان به‌لحاظ حضور علمای بزرگ زبانزد است و تردیدی در آن نیست که مشاهیر بزرگ حوزوی استان اکثرا از این منطقه برخاسته اند.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز به استان همدان سفر کرد، بازدید از مجتمع های فرهنگی شهرستان رزن، حضور در شورای اداری و آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان درگزین و کلنگ زنی سالن تخصصی کتابخانه شهر قروه از توابع درگزین از برنامه های سفر وزیر فرهنگ به استان همدان است.

اسماعیلی همچنین از دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان دیدن می کند و نشستی با مسئولان ستاد استانی این جشنواره خواهد داشت و سپس به تماشای نمایش «سومین روز تابستان» می نشیند و حضور در جلسه ستاد اجرایی دومین کنگره ملی شهدای استان همدان آخرین برنامه او در این سفر یک روزه است.

نظر شما