شناسهٔ خبر: 54743672 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمایت ویژه ازشرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این دانشگاه با هدف حمایت از تولید محصولات سلامت محور و تخصصی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق حوزه سلامت، آماده حمایت ویژه از تولید و تجاری سازی طرح‌های فناورانه است.

صاحب‌خبر -

محمدجواد راعی گفت: هدف اصلی از ایجاد غرفه، ارائه اطلاعات و نیازمندی‌های حوزه تجهیزات پزشکی در دانشگاه به شرکت‌های دانش بنیان برای تولید تجهیزات، کاهش وارادت و پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

محمد امین کشاورز مدیریت نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی دانشگاه نیز با اعلام اینکه این نمایشگاه با حضور شرکت‌های دانش بنیان و شماری از دستگاه‌های اجرایی مانند استانداری فارس، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، پارک علم و فناوری، دانشگاه شیراز، صنایع الکترونیک و بنیاد نخبگان برگزار شده است، گفت: اساتید، دانشجویان، و علاقمندان این حوزه می‌توانند تا سوم تیر امسال از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از نمایشگاه بازدید کنند.

او با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تجهیزات پزشکی در کشور وارداتی است، گفت: در غرفه متعلق به معاونت غذا و دارو دانشگاه، پیشنهادات سرمایه گذاری در حوزه تجهیزات پزشکی و نیاز‌های کشور بررسی و مشاوره و اطلاعات لازم برای مشارکت به تولید کنندگان در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی ارائه می‌شود.

کشاورز گفت: علاوه بر خدمات مشاوره و معرفی محصولات، نشست‌هایی نیز با تولید کنندگان استانی به منظور رفع موانع تولید با فرم‌های اطلاعات تولید کنندگان، محققان و صاحبان ایده و فناوری ثبت و جمع آوری می‌شود تا در نخستین فرصت با بازدید از شرکت‌های تولیدی، موانع و معظلات آن‌ها رفع و با مشاوره و راهنمایی نسبت به توانمند سازی و ارتقای تولید آن‌ها اقدام شود.

نظر شما