شناسهٔ خبر: 54719457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نیویورک تایمز: «غرب» در تحریم روسیه «شکست» خورد

روزنامه‌ای آمریکایی با اشاره به افزایش شاخص‌های رشد اقتصاد روسیه تایید کرد کشور‌های غربی در طرح خود برای نابود کردن اقتصاد روسیه شکست خوردند.

صاحب‌خبر -

کشور‌های غربی می‌خواستند با اعمال تحریم‌های متعدد اقتصاد روسیه را خفه کنند، اما این طرح‌ها با شکست مواجه شد و آمارهای جدید نشان می‌دهد اقتصاد روسیه در حال نزدیک شدن به سطح قبل از همه گیری کرونا است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، چین و هند نفت را از روسیه در مقادیری نزدیک به حجمی که غرب قبل از اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو از روسیه می‌خرید، خریداری می‌کنند.

این روزنامه نوشت: قیمت نفت به حدی افزایش یافته است که روسیه اکنون از فروش آن بیشتر از چهار ماه پیش درآمد کسب می‌کند.

نیویورک تایمز تایید کرد پس از اجرای تحریم‌های ضدروسی، واردات از روسیه به چین ۲۸ درصد افزایش یافت و همچنین مقامات هندی خرید نفت روسیه را افزایش داده‌اند.

با توجه به عملکرد اقتصاد روسیه، کارشناسان گزارش دادند که اقتصاد روسیه به سطح قبل از همه گیری کرونا نزدیک می‌شود که دلیل آن افزایش ارزش پول روسیه و رشد روابط تجاری با روسیه است.

پیش از این نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در آغاز نشست عمومی مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با اشاره به تحریم‌های اقتصادی غرب علیه مسکو، تاکید کرده بود غرب در نابود ساختن اقتصاد روسیه شکست خورده است.

آمریکا هنگام پیروزی در جنگ سرد، خود را مقدس قلمداد کرد، این در حالی است که دوران یکجانبه‌گرایی و تک قطبی دیگر پایان یافته است. خسارت‌ها و زیان‌های مستقیمی که اتحادیه اروپا در نتیجه تحریم‌ها علیه روسیه متحمل شده به ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

شایان ذکر است کشور‌های غربی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین، به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، با مشکلات شدید اقتصادی ناشی از افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم مواجه شدند و این اقدامات عمدتاً بخش مالی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته را تحت تأثیر قرار داده است.

نظر شما