شناسهٔ خبر: 54707263 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شولتس: تحریم‌های روسیه، ضربه به آلمان است

صدراعظم آلمان از تاثیرات منفی تحریم‌ها علیه روسیه بر اقتصاد کشورش خبر داد.

صاحب‌خبر -

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، در سخنرانی امروز (سه‌شنبه) خود اعلام کرد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بر اقتصاد آلمان اثری سخت برجای خواهد گذاشت.

به نقل از آرتی، شولتس که در جمع صنعتگران آلمانی صحبت می‌کرد، گفت که «تحریم‌های بی‌سابقه» بر مسکو «کارساز» هستند، اما آن‌ها برای اقتصاد آلمان، به ویژه برای شرکت‌های انرژی این کشور، نیز «دردناک» هستند.

پیشتر «روبرت هابک» معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد این کشور، در این ماه هشدار داد که آلمانی‌ها باید برای پاییز و زمستانی سخت به دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها آماده شوند؛ زیرا این کشور برای استقلال از انرژی روسیه تلاش می‌کند.

در حال حاضر که حمله روسیه به اوکراین وارد چهارمین ماه خود شده است، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و در واکنش به آن قطع گازرسانیِ روسیه به کشور‌های اتحادیه موجب تحولات اقتصادی و معیشتی در اغلب کشور‌ها شده است.

همچنین کاهش ذخیره، که بیشتر وقت‌ها در اوج فصل زمستان گزارش می‌شود، هم به دلیل قطع تامین گاز شرکت بزرگ انرژی روسیه گازپروم، برای مشتریان در ایتالیا، آلمان، فرانسه و اتریش رخ داده است.

میزان گاز روسیه که به دیگر بخش‌های اروپا از طریق خط لوله نورد استریم تحویل داده می‌شود، برابر گزارش‌ها تا ۶۰ درصد در این هفته کاهش یافت که سبب افزایش قیمت‌ها شد. همچنین در همین راستا، کارگران ایتالیایی در بیش از ۲۰ شهر به دلیل تورم و وضعیت بد اقتصادی دست به تظاهرات زدند.

نظر شما