شناسهٔ خبر: 54654345 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقاد عضو شورای شهر از کمبود آسانسور و پله برقی در مترو

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در طراحی، ساخت و بهره‌برداری ایستگاه‌های مترو باید نیاز افراد کم توان و معلول دیده شود، گفت: تعداد زیادی از ایستگاه‌ها فاقد آسانسور هستند و یا به علت نداشتن استانداردهای ایمنی تحویل شرکت بهره‌برداری مترو نشدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  فارس، زهرا شمس‌احسان عضو شورای شهر تهران امروز در تذکر پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر بر لزوم افتتاح ایستگاه‌های مترو و تجهیز و فعال‌سازی تمام آسانسورها تاکید کرد و گفت: شهر تهران وضعیت مناسب‌سازی خوبی برای افراد کم‌توان و معلول ندارد و از طرفی سیستم حمل و نقل عمومی نقش حیاتی و مهمی در کیفیت زندگی این افراد ایفا می‌کند و در این میان مترو یکی از بهترین گزینه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در طراحی، ساخت و بهره‌برداری ایستگاه‌های مترو باید به گونه‌ای عمل شود که نیاز این بخش جامعه دیده شود، تأکید کرد: آسانسور و پله برقی یکی از اصلی‌ترین الزامات مترو است؛ اما با خبر شدیم که هفته گذشته ایستگاه متروی ۱۷ شهریور افتتاح شده و آسانسور ندارد.

وی افزود:  این در حالی است که تعداد زیادی از ایستگاه‌ها فاقد آسانسور هستند و یا به علت نداشتن استانداردهای ایمنی تحویل شرکت بهره‌برداری مترو نشدند و این مساله سبب شده که خطوط قدیمی‌تر نسبت به خطوط جدید وضعیت بهتری داشته باشند.

شمس احسان از عدم دریافت استانداردهای ملی آسانسور  انتقاد کرد و گفت: این در حالی است که زاکانی شهردار تهران در جلسات هیأت دولت حضور دارد و نباید شاهد این مسأله باشیم.

وی گفت: باید نسبت به مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو قبل از افتتاح و تکمیل امکانات اقدام شود و برنامه‌ای برای نصب آسانسورهای استاندارد به شورا ارائه شود.

انتهای پیام/

نظر شما