شناسهٔ خبر: 54325622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همیاران بازار بر فعالیت نانوایی‌های خراسان جنوبی نظارت دارند

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برنامه‌ریزی کردیم در برخی نانوایی‌ها همیار بازار از نحوه خمیرگیری تا پایان کار حضور فیزیکی داشته باشد که نحوه ارایه خدمت نانوایی‌ها سبب گلایه مردم نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جعفری روز دوشنبه در دیدار همیاران بازار در امر نظارت بر بازار و کالاهای اساسی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: ساعات پخت برخی نانوایی‌‎ها رعایت نمی‌شود و سهم آرد هم پخت نشده که ناراحت‌کننده است.

وی با اشاره به برنامه دولت برای ساماندهی حوزه آرد و نان گفت: آرد یارانه‌ای به مبلغ ۳۸ هزار تومان در داخل استان ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد لذا برخی نانوایان وظیفه خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند و موجبات نارضایتی مردم را بوجود می‌آورد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به اعزام روزانه همیاران بازار در سطح استان اشاره کرد و افزود: از زمان اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و توزیع کالاهای اساسی ۲۲۱ پرونده تخلف توسط همیاران بازار تشکیل شده است.

وی گفت: از ابتدای این طرح تاکنون هزار و ۸۲۱ بازرسی از مبادی جامعه هدف صورت گرفته و از ۵۴۱ تماس دریافتی در سامانه ۱۲۴ ستاد خبری تنظیم بازار به ۳۲۱ مورد پاسخ داده شده است.

جعفری از کشف ۱۸ مورد احتکار و قاچاق کالا در این مدت خبر داد که ارزش ریالی آن ۹۲۸ میلیون و ۵۹۰ هزار ریال بوده است.

وی اظهار داشت: بیشترین تخلفات با ۵۲ مورد مربوط به شهرستان بیرجند و پس از آن طبس بوده که پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارجاع شده و شهرستان‌های خوسف و بشرویه نیز هیچ تخلفی نداشتند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از فعالیت ۱۶۰ همیار بازار در این استان خبر داد و افزود: ۲۲۸ نفر بسیجی جهادگر برای بازرسی و نظارت صحیح بر تهیه، تنظیم و توزیع اقلام مصرفی آموزش دیدند که برای ۱۶۰ نفر کارت صادر شده است.

وی گفت: ۴۳ همیار به‌صورت مستقیم در مرکز استان فعالیت می‌کنند که باید تمامی نانوایی‌ها، مراکز عرضه مرغ، برنج، شکر، کشتارگاه‌ها، بازارچه‌ها و کارخانه‌های خوراک دام و طیور را به طور روزانه بازرسی کنند.

جعفری با بیان اینکه در تامین خودروی مورد نیاز همیاران بازار با مشکل روبه‌رو هستیم تصریح کرد: ابتدای طرح اعتبار مورد نیاز در سازمان برنامه و بودجه دیده شد اما هنوز در این زمینه تخصیص نداشتیم و حتی حقوق همیاران از منابع داخلی سازمان پرداخت شده است.

وی از برگزاری جلسات روزانه قرارگاه امنیت غذایی استان خبر داد و گفت: تشکیل مرتب کارگروه تنظیم بازار به ریاست معاون اقتصادی استاندار از دیگر اقداماتی است که در حوزه تنظیم و نظارت بر بازار دنبال می‌کنیم و همه موضوعات به‌صورت روزانه رصد می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در این مدت ۱۲ رزمایش عملیاتی بازرسی برای آرامش‌بخشی به بازار در مرکز استان برگزار شد که متناظر با آنها در شهرستان‌ها هم ۱۰ رزمایش برگزار شده است.

نظر شما