شناسهٔ خبر: 54317002 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مدیرعامل سایپا خبر داد:

۱۳ هزار تیبا منتظر تصمیم سازمان استاندارد/ دو محصول جایگزین و آمار تولید

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه ۱۳ هزار تیبا منتظر تصمیم سازمان استاندارد است،گفت: درصورت عدم شماره‌ گذاری یا خارج شدن از خط تولید، شاهین و کوئیک به عنوان جایگزین به مشتریان داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی تیموری در جریان بازدید وزیر صنعت از خطوط تولید و پارکینگ‌های سایپا با اشاره به عدم تمدید اعتبار سه خودروی تیبا۲، تیبا صندوقدار و سمند از سوی سازمان ملی استاندارد گفت:‌ در خودروی تیبا همواره عیوبی وجود داشته اما هیچ وقت با عیوب ایمنی به دست مشتریان نرسیده است.

وی افزود: برخی عیوب نظیر رگلاژ درب خودرو وجود دارد که تکرار می‌شود و باید طی فرآیندی اصلاح شود. رفع همین عیوب نیازمند قالب‌ سازی، طراحی قالب‌ های جدید و غیره بود که هزینه‌های زیادی به دنبال داشت که تصمیم به ایجاد خطوط تولید جدید گرفته شد. عامه مردم می‌توانستند تیبا را خریداری و استفاده کنند اما طبق سیاست‌های وزارت صنعت حذف آن در دستور کار است.

این مقام مسئول ادامه داد: ‌با توجه به پیش‌فروش ۷ هزار خودروی تیبا باقی‌مانده از سال قبل و وجود ۶ هزار دستگاه در کف کارخانه، همه آنها باید تعیین‌ تکلیف شوند. در فرآیند تولید، عیوب ابلاغ و سپس خودروساز برنامه می‌دهد اما اگر برنامه‌ها قابل اجرا نباشد، می‌توان دستور به توقف خط تولید داد. خودرو هایی که تولید می‌شوند، یک زنجیره قطعه‌سازی به آنها متصل است. همین طور در انبارها قطعات زیادی از این خودروها وجود دارد که همه آنها سرمایه ملی هستند.

تیموری توضیح داد: اگر به هر دلیلی ۱۳ هزار خودروی تیبا شماره‌گذاری نشود یا سیاست گذاری وزارت صنعت بر عدم تولید آن باشد به عنوان خودروهای فاقد ضمانت به مزایده گذاشته شده و به فروش خواهد رفت. همچنین به افرادی که برای دریافت این خودروها ثبت‌نام کرده بودند، کوئیک یا شاهین به عنوان خودروی جایگزین داده خواهد شد.

وی ادامه داد: تولید خودرو در سایپا به روزانه ۱.۷ تا ۱.۸ هزار دستگاه رسیده که سه درصد از برنامه های وزارت صنعت جلو بوده اما ۷ درصد نسبت به برنامه‌های گروه عقب است که تا پایان خرداد جبران می شود. تنها ۹۷۰ دستگاه معوقه وجود دارد و عبور مستقیم به ۹۷ درصد رسید. تعطیلی‌های دو روزه هفته گذشته سبب شد برخی اجناس در گمرک باقی بماند و همین مسئله عبور مستقیم را تا سه درصد کاهش داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما