شناسهٔ خبر: 54305316 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

اسرائیل ترجیع‌بند تنش‌زایی را تکرار می‌کند؛

راهپیمایی «روز پرچم» و بازی صهیونیست‌ها با آتش/ مقاومت، موشک‌ها را به سمت تل‌آویو نشانه رفته است

فضای ملتهب سرزمین‌های اشغالی در آستانه برگزاری مراسم تحریک‌آمیز پرچم صهیونیست‌ها باعث شده تا تهدید گروه‌های مقاومت عینی‌تر جلوه کند و باید دید عصر امروز، پایتخت اسرائیل موشک‌باران می‌شود؟

صاحب‌خبر -

گروه جهان خبرگزاری آنا - مجتبی اسماعیلی، صهیونیست‌ها هر سال و بر مبنای تقویم عبری سالروز اشغال قدس شرقی به‌وسیله نیروهای این رژیم را در سال ۱۹۶۷ جشن می‌گیرند و آن را «مسیرة الأعلام» ‌یا راهپیمایی پرچم می‌خوانند؛ اقدامی تحریک‌آمیز به‌وسیله صهیونیست‌ها که در آن به آوازخوانی و رقص با پرچم می‌پردازند و شعارهایی سر می‌دهند که احساسات اعراب و فلسطینیان را جریحه‌دار می‌کند؛ آن‌ها مدعی هستند قدس متعلق به یهودیان است و فلسطینیان را از این شهر بیرون خواهند کرد.

برپایی این مراسم تحریک‌آمیز هر ساله همچون امسال موجب تنش در سرزمین‌های اشغالی می‌شود و از هفته گذشته گروه‌ها و رهبران فلسطینی مردم را به مقابله با آن و حراست از تعرض به حریم مسجدالاقصی فراخوانده‌اند. از شب گذشته و بامداد امروز (یکشنبه) و هم‌زمان با روز پرچم که قرار است ساعت ۱۶ (به وقت محلی) برگزار شود، نظامیان صهیونیست به منطقه «جبل مکبر» واقع در قدس اشغالی حمله کردند و به التهاب‌آفرینی در داخل مسجدالاقصی مبادرت ورزیدند که با واکنش فلسطینیان مواجه شده‌اند. در یکی از ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و بازتاب فراوانی داشته است، کودکی فلسطینی مانع از ادامه مسیر جوانی اسرائیلی می‌شود که در دست خود پرچم این رژیم را حمل می‌کرد.

اوضاع میدانی در سرزمین‌های اشغالی

هرچند تا برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم به‌وسیله صهیونیست‌ها در بخش قدیمی قدس اشغالی و مجموعه مسجدالاقصی ساعاتی باقی مانده است، ولی گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد فضا به‌شدت ملتهب و وضعیت امنیتی در فلسطین اشغالی حاکم است. جوانان فلسطینی با استفاده از وسایل آتش‌زای دست‌ساز در حال مقابله با نظامیان صهیونیست هستند و آن‌ها نیز به سمت فلسطینی‌ها تیراندازی می‌کنند. علاوه بر این، زنان فلسطینی در داخل مسجدالاقصی به هتک حرمت صهیونیست‌ها با سر دادن شعار الله اکبر واکنش نشان می‌دهند.

در این راستا ایست‌بازرسی منطقه الجلمه واقع در شمال اردوگاه «جنین» با وسیله‌ انفجاری دست‌ساز هدف حمله قرار گرفت. نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنین بامداد امروز با حمله به مسجدالاقصی، در مجاورت مصلای قبله مستقر شده‌اند و نمازگزاران فلسطینی را که داخل این مکان مقدس حضور یافته بودند، محاصره کردند.

فضای سرزمین‌های اشغالی به‌شدت ملتهب و وضعیت امنیتی در منطقه حاکم است

شهرک‌نشینان صهیونیست نیز بار دیگر به خانه‌های شهروندان فلسطینی در محله شمالی الحواره حمله کردند. هلال احمر فلسطین اعلام کرد، ۳۰ فلسطینی در درگیری‌ با شهرک‌نشینان صهیونیست در دو شهرک الحواره و کفرقدوم مجروح شدند. منابع محلی در کرانه باختری نیز می‌گویند میان جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در ورودی منطقه جماعین در جنوب نابلس درگیری رخ داده است. جوانان فلسطینی توانستند پرچمی بزرگ از فلسطین را بر فراز یکی از مراکز تجاری نابلس نصب کنند.

راهپیمایی «روز پرچم» و بازی صهیونیست‌ها با آتش/ مقاومت، موشک‌ها را به سمت تل‌آویو نشانه رفته است جوانان فلسطینی توانستند پرچمی بزرگ از فلسطین را بر فراز یکی از مراکز تجاری نابلس نصب کنند.

منابع عبری خبر دادند، ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای خود را در منطقه جنوب تقویت خواهد کرد و آتش‌بارهای گنبد آهنین در همه شهرها مستقر شده و این در حالی است که روز گذشته (شنبه) گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه دست‌کم ۲۰ فروند راکت به سمت دریا شلیک کردند.

واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین

گروه‌های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی درباره ورود به مسجدالاقصی به‌وسیله برگزاری مراسم راهپیمایی پرچم هشدار داده و اعلام کرده‌اند، این راهپیمایی بشکه باروت است و منطقه را شعله‌ور می‌کند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با هشدار به صهیونیست‌ها درباره اینکه همه گزینه‌ها روی میز است، گفت: دشمن صهیونیستی قصد دارد از راهپیمایی پرچم به‌عنوان ابزاری برای بی‌نتیجه کردن دستاوردهای نبرد «شمشیر قدس» استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

پافشاری نفتالی بنت برای برگزاری راهپیمایی پرچم

دست مقاومت روی ماشه؛ رژه روز پرچم و انتظار برای اشتباه صهیونیست‌ها

وی افزود: به‌صراحت می‌گویم مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است و عقربه‌های ساعت هیچ وقت به عقب باز نخواهد گشت. همه گزینه‌ها روی میز قرار دارد، مقاومت برای همه احتمالات آماده و معتقدیم زمان زوال اسرائیل فرا رسیده است.

فوزی برهوم، سخنگوی حماس گفت: تهدید صهیونیست‌ها در برابر حکمت تجهیزات گردان‌های قسام اعتباری ندارد که به‌لحاظ امنیتی و نظامی پیشرفت کرده است. صهیونیست‌ها بدانند قدس خط قرمز ما و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین است و آن‌ها نباید با آتش بازی کنند. گردان‌های قسام در صورتی که اسرائیل دست از پا خطا کند، آماده است و توان مقاومت بسیار زیادی دارد.

راهپیمایی «روز پرچم» و بازی صهیونیست‌ها با آتش/ مقاومت، موشک‌ها را به سمت تل‌آویو نشانه رفته است صهیونیست‌ها بدانند قدس خط قرمز گروه‌های مقاومت فلسطین است.

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی تصمیم شهرک‌نشینان صهیونیست برای برگزاری راهپیمایی پرچم را اقدامی تحریک‌آمیز خواند و گفت: راهپیمایی پرچم که هر ساله برگزار می‌شود، اقدامی تحریک‌آمیز و رژیم اشغالگر به‌دنبال قدرت‌نمایی است و کابینه این رژیم با وجود ضعف خود در تلاش برای برآورده کردن خواسته‌های گروه‌های افراطی است.

وی درباره اظهارات نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود راهپیمایی پرچم از مسجدالاقصی عبور نمی‌کند، عنوان کرد: این راهپیمایی پیش‌تر نیز وارد مسجدالاقصی نشد و هرگز اجازه آن را نخواهیم داد، این راهپیمایی اقدامی تحریک‌آمیز برای رسیدن به باب العامود، خیابان‌ها و کوچه‌های عربی در قدس شرقی و دیوار براق است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان پیش‌بینی کرده بود احتمال درگیری مقاومت با صهیونیست‌ها وجود دارد

پیش‌تر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم در گزارشی نوشت، مصر و قطر تماس‌هایی با مسئولان صهیونیست برقرار کرده‌اند تا آن‌ها مسیر راهپیمایی پرچم را تغییر دهند و وارد مسجدالاقصی نشوند، ولی تماس‌ها راه به جایی نبرده است. این دو کشور به صهیونیست‌ها هشدار دادند، پیام‌هایی از مقاومت فلسطین دریافت کرده‌اند درباره اینکه به سرعت به راهپیمایی پاسخ خواهند داد.

انگشت مقاومت روی ماشه است

به گزارش آنا، یک سال از نبرد «شمشیر قدس» گذشته است؛ نبردی که در آن محور مقاومت با ضعیف‌ترین و کوچکترین بخش از جغرافیای خود با دشمن صهیونیستی مچ انداخت و او را ناچار کرد تا در برابر اراده مقاومت (با وجود همه جنایت‌ها، قتل‌ها، ویرانی‌ها و خرابی‌ها که در ذات کثیف و پلید این رژیم است) سر فرود آورد. راهپیمایی امسال تفاوت بزرگی با سال‌های گذشته دارد و آن اتحاد صهیونیست‌ها برای برگزاری گسترده این رویداد است. اتحادی که به نظر می‌آید با هدف خاصی انجام شده و این موضوع زنگ خطر را برای مقاومت به صدا درآورده است.

اگر به سخنان اخیر سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان توجه شود، درخواهیم یافت وی پیش‌بینی کرد احتمالاً حادثه بزرگی در روزهای آینده در فلسطین اشغالی رخ دهد و احتمال درگیری مقاومت با صهیونیست‌ها وجود دارد. فصل تمایز راهپیمایی پرچم نحس صهیونیست‌ها در سال جاری با سالیان قبل هم‌زمانی این رویداد با برگزاری بزرگ‌ترین مانور نظامی تاریخ جعلی صهیونیست‌ها با نام ارابه های آتش است.

علاوه بر این، احتمال اقدام صهیونیست‌ها برای تخریب یا هتک حرمت مسجدالاقصی و قبة الصخرة، محل معراج پیامبر اکرم (ص) به‌نوعی می‌تواند مؤید این موضوع باشد که صهیونیست‌ها قصد دارند یهودی‌سازی و اشغال کامل قدس شریف را در ذیل راهپیمایی روز پرچم کلید بزنند. طبعاً جبهه مقاومت به این اتفاق احتمالی واکنش نشان خواهد داد و مقاومت نیز انگشت بر ماشه، در حال رصد تحرکات صهیونیست‌هاست.

به نظر می‌آید با آماده‌باش صددرصدی ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی و حتی رد درخواست آمریکا برای برگزار نشدن راهپیمایی، درگیری احتمالی مقاومت با صهیونیست‌ها پیچیده، سخت و تعیین‌کننده برای آینده فلسطین و مقاومت خواهد بود، قماری که احتمالاً صهیونیست‌ها شروع کننده آن هستند اما شکست در آن، به منزله آغازی بر سقوط صهیونیست‌ها خواهد بود. باید دید عصر امروز صهیونیست‌ها بار دیگر راهپیمایی پرچم نحس خود را برگزار می‌کنند، درحالی‌که خطوط قرمز به‌وسیله مقاومت اعلام شده است و دست‌ها روی ماشه قرار دارد. باید دید آیا مانند سال گذشته، پیش که ساعت ۱۸ (به وقت قدس) موشک‌ها روانه تل‌آویو خواهد شد؟

انتهای پیام/۴۰۳۳/

نظر شما