شناسهٔ خبر: 54305117 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

طولانی‌ترین انیمه‌های تاریخ

علی محمدپناه

صاحب‌خبر -

انیمه‌هایی همچون One Piece از جمله طولانی‌ترین انیمه‌های تاریخ به شمار می‌روند که تعداد قسمت‌های آن‌ها به بیش از هزار رسیده است.

انیمه‌ وان پیس (One Piece) و انیمه پرونده بسته شد (Case Closed) که به نام کاراگاه کونان (Detective Conan) نیز شناخته می‌شود، از تعداد هزار قسمت عبور کردند و بینندگان همچنان در تعقیب این آثار هستند.

برخی از انیمه‌های سریالی برای سال‌ها است که در حال پخش هستند که سن برخی از آن‌ها از سن برخی از بینندگان‌شان نیز بیشتر است و تماشای پشت سر هم تمام قسمت‌های آن‌ها ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد. در این مطلب قرار است به معرفی طولانی‌ترین انیمه‌های تاریخ بپردازیم که برای دهه‌ها در حال پخش هستند و با این وجود، طیف گسترده‌ای از بینندگان را با خود همراه کرده‌اند.

انیمه گینتاما (Gintama)

  • تعداد قسمت: ۳۶۷
  • مدت پخش: ۱۲ سال
انیمه گینتاما (Gintama)

انیمه گینتاما داستان شمشیرزنی ماهر به نام گینتوکی ساکاتا را دنبال می‌کند که زندگی خونین خود را پشت سر گذاشته است و حالا کارهای عجیبی در سراسر ژاپن انجام می‌دهد و برای انجام این کارها نیز با یک سامورایی به نام شینپاچی، دختر بیگانه و قدرتمندی به نام کاگورا و سگ غول‌پیکر کاگورا به نام ساداهارو همکاری می‌کند. آن‌ها به نام یوروزویا جین شناخته می‌شوند.

اتفاقات این انیمه سریالی در جهانی رخ می‌دهد که در آن، بیگانه‌ها تاثیر زیادی در فرهنگ ژاپن داشته‌اند و حالا هر اتفاق مضحک و عجیبی ممکن است رخ بدهد. با توجه به این فرض داستانی، انیمه «گینتاما» داستان‌های جالب‌توجه و عجیبی را به تصویر می‌کشد.

انیمه دراگون بال (Dragon Ball)

  • تعداد قسمت: ۶۳۹
  • مدت پخش: ۳۲ سال
انیمه دراگون بال (Dragon Ball)

انیمه «دراگون بال» بر اساس مجموعه مانگایی طولایی به همین نام ساخته آکیرا توری‌یاما (Akira Toriyama) و خود این مانگا نیز در ابتدا بر اساس رمانی چینی به نام سفر به غرب (Journey to the West) بوده است. این انیمه که پایه و اساس ژانر شونن به شمار می‌رود، به داستان زندگی سان گوکو از کودکی تا بزرگسالی می‌پردازد که یکی از بازمانده‌های نژادی بیگانه و جنگجو به نام سایان‌ها است.

در طی سه انیمه سریالی که مستقیما بر اساس مانگا بودند و همچنین انیمه دراگون بال جی‌تی (Dragon Ball GT)، گوکو نه تنها قوی‌تر می‌شد بلکه دوستان بیشتری پیدا می‌کرد. او در چندین تورنومنت مبارزه کرده و در مقابل تهدیدهای آخرالزمانی از زمین محافظت کرده است. در این جهان، کاراکترهایی که می‌میرند،‌ ممکن است در قسمت‌های بعد زنده شوند و همین باعث شده تا برخی از این طرفداران انتقادهایی نسبت به آن داشته باشند.

انیمه ناروتو (Naruto)

  • تعداد قسمت: ۷۲۰
  • مدت پخش: ۱۵ سال
انیمه ناروتو (Naruto)

حتی بدون محاسبه دنباله انیمه ناروتو به نام بوروتو: ناروتو نسل‌های بعدی (Boruto: Naruto Next Generations)، این انیمه یکی از طولانی‌ترین انیمه‌های تاریخ به شمار می‌رود. این انیمه داستان شخصی به نام ناروتو اوزوماکی را دنبال می‌کند که یتیمی تنها با پتانسیل‌های بالقوه است و در نهایت نیز موفق می‌شد به قهرمانی بزرگ تبدیل شود. البته لازم به ذکر است که برخی از قسمت‌های انیمه «ناروتو» قسمت‌هایی به اصطلاح «فیلر» هستند که تنها با هدف پُر کردن داستان و ایجاد قسمت‌های بیشتر ساخته شده‌اند و تاثیر چندانی در داستان اصلی ندارند.

انیمه گاندام (Gundam)

  • تعداد قسمت: ۸۵۷
  • مدت پخش: ۳۹ سال
انیمه گاندام (Gundam)

انیمه گاندام یکی از مشهورترین و برجسته‌ترین فرنچایزهای دنیای انیمه به شمار می‌رود. حتی بدون محاسبه قسمت‌های ویژه این انیمه، تعداد قسمت‌های آن همچنان زیاد هستند و زیادتر نیز می‌شوند. انیمه گاندام داستان خلبانان شجاعی را بازگو می‌کند که کنترل ربات‌های بزرگ و پرنده‌ای را برعهده دارند که به نام گاندام شناخته می‌شوند. آن‌ها از این ربات‌ها استفاده می‌کنند تا در جنگ‌ها پیروز شوند و از عزیزان خود در جهان‌های موازی و خطوط زمانی متفاوت محافظت کنند. از جمله مشهورترین انیمه‌های این فرنچایز می‌توان به انیمه Mobile Suit Gundam، انیمه Zeta Gundam و همچنین انیمه Mobile Suit Gundam Wing اشاره کرد.

انیمه وان پیس (One Piece)

  • تعداد قسمت: ۱۰۱۴
  • مدت پخش: ۲۳ سال
انیمه وان پیس (One Piece)

انیمه وان پیس در سراسر جهان محوبیت زیادی دارد و بر اساس یکی از طولانی‌ترین مانگاهای تاریخ ساخته شده است. این انیمه، اقتباسی وفادار از مانگا محسوب می‌شود و تمام جزییات را از مانگا را درون خود جای داده است.

این انیمه داستان بدنام‌ترین دزد دریایی جهان یعنی گول دی راجر را دنبال می‌کند که درست قبل از اعدامش، اعلام می‌کند که گنجی بسیار برجسته به نام وان پیس را پنهان کرده است. هر کس که بتواند جستجوی غیرممکن را تکمیل و گنج را پیدا کند، به پادشاه بعدی دزدان دریایی تبدیل می‌شود.

مانگا ساخته ائیچیرو اودا (Eiichiro Oda) همچنان در حال پخش است و به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها به پایان نمی‌رسد و از همین رو، احتمال آنکه در چند سال آینده این انیمه بتواند به طولانی‎‌ترین انیمه تاریخ تبدیل شود، وجود دارد.

انیمه پوکمون (Pokémon)

  • تعداد قسمت: ۱۱۱۵
  • مدت پخش: ۲۵ سال
انیمه پوکمون (Pokémon)

همانطور که بازی‌های بیشتری از پوکمون ساخته می‌شوند، فصل‌های بیشتری از این انیمه نیز منتشر خواهد شد. در این انیمه، اش کتچام و همکارش پیکاچو به مناطق مختلف سفر می‌کنند و پوکمون جدید می‌گیرند و دوست جدیدی پیدا می‌کنند و نبردها را یکی پس از دیگری پیروز می‌شوند به امید اینکه روزی به پوکمون مستر تبدیل شود.

این انیمه در سراسر جهان پخش می‌شود و بینندگان زیادی دارد و کاراکتر پیکاچو نیز از جمله کاراکترهای محبوب محسوب می‌شود. انیمه «پوکمون» با داستان سرگرم‌کننده و جالب خود، بینندگان را در این سال‌ها با خود همراه کرده است.

انیمه پرونده بسته شد (Case Closed)

  • تعداد قسمت: ۱۰۳۴
  • مدت پخش: ۲۶ سال
انیمه پرونده بسته شد (Case Closed)

شینیچی کودو، کاراگاه جوان و درخشانی است که با تحلیل‌های برق‌آسای خود، به پلیس در پرونده‌های بزرگ کمک می‌کند. با این حال، او با انجام این کار برای خود دشمن تراشیده است و حالا دو جنایتکار به شینچی حمله می‌کنند و به او سمی می‌خورانند. این سم به جای آنکه او را بکشد، او را به یک کودک تبدیل کرده و همین باعث شده تا او هویتی تازه برای خودش اتخاذ کند و به حل پرونده‌ها ادامه بدهد.

این انیمه واقعا نشان دهنده قدرت نویسندگان است که با وجود این تعداد قسمت، همچنان بینندگان را با پرونده‌های تازه با خود همراه می‌کنند. جدای از تلاش‌های شینیچی برای بازگشت به بدن اصلی خود، هر قسمت از این انیمه داستانی جداگانه دارد.

انیمه کرایون شین چان (Crayon Shin-Chan)

  • تعداد قسمت: 1122
  • مدت پخش: 30 سال
انیمه کرایون شین چان (Crayon Shin-Chan)

انیمه «کرایون شین چان» با داشتن برخی از مضحک‌ترین طراحی کاراکترها در دنیای انیمه، داستان فردی پنج ساله به نام شینوسوکه نوهارا را دنبال می‌کند که کودکی معمولی و دردسرساز است و به همراه دوستان خودش، شیطنت‌های بسیار زیادی در شهرشان ایجاد می‌کنند. این انیمه همچنان در ژاپن در حال پخش است و تلاش‌های زیادی برای دوبله آن به زبان انگلیسی صورت گرفته است اما عمدتا نیمه تمام هستند.

انیمه چیبی ماروکو-چان (Chibi Maruko-Chan)

  • تعداد قسمت: ۱۳۲۹
  • مدت پخش: ۲۷ سال
انیمه چیبی ماروکو-چان (Chibi Maruko-Chan)

هر فصل از انیمه «چیبی ماروکو-چان» بین ۱۲ تا ۲۴ قسمت دارد که همین باعث می‌شود تا تعداد قسمت‌های آن بیش از هزار باشد و تماشای آن‌ها پشت سرهم هفته‌ها طول بکشد. این انیمه اقتباسی از یکی از مشهورترین مانگاهای شوجو به شمار می‌رود و داستان موموکو ساکورا و خانواده و دوستانش را دنبال می‌کند. داستان انیمه ساده است و بیشتر برای بینندگان جوان‌تر مناسب است.

انیمه سازایه سان (Sazae-San)

  • تعداد قسمت: ۷۸۸۱
  • مدت پخش: ۵۳ سال
انیمه سازایه سان (Sazae-San)

انیمه «سازایه سان» نه تنها به عنوان طولانی‌ترین انیمه تاریخ سینما شناخته می‌شود بلکه یکی از طولانی‌ترین سریال‌های تلویزیونی تاریخ نیز محسوب می‌شود که تعداد قسمت و مدت پخش آن از سریال‌هایی همچون دکتر هو (Doctor Who) و سریال انیمیشنی سیمپسون‎‌ها (The Simpsons) نیز بیشتر است.

این انیمه رکورد طولانی‌ترین انیمه سریالی تاریخ در کتاب گینس را در اختیار دارد و داستان زندگی روزمره زن خانه‌داری به نام سازایه فوگوتا و خانواده‌اش را دنبال می‌کند. این انیمه سریالی به خوبی توانسته تا سبک زندگی و فرهنگ ژاپن را به نمایش بگذارد و تاثیر فرهنگی زیادی در ژاپن داشته و بسیاری از خانواده‌ها هر یکشنبه شب به تماشای این انیمه می‌نشینند. تاثیر این انیمه در ژاپن تا حدی است که سندرومی به همین نام شکل گرفته است که اصطلاحی برای افسردگی ناشی از پایان تعطیلات آخر هفته و شروع هفته کاری محسوب می‌شود.

در این مطلب به معرفی ۱۰ مورد از طولانی‌ترین انیمه‌های تاریخ پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: اسکرین رنت

Emperor Nima Shams

نظر شما