شناسهٔ خبر: 54297220 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساختار المپیاد دانشجویان علوم پزشکی اصلاح شد/ فعالیت داوران در موسسات خصوصی ممنوع!

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت از اصلاح ساختار و رفع مشکلات المپیاد دانشجویان علوم پزشکی با همکاری وزارت بهداشت خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت: وزارت بهداشت هرساله المپیاد پزشکی را برای دانشجویان برگزار می‌کند، شرکت کنندگان این آزمون درخواستی را از ما داشتند و اعلام کردند که هرساله پس از برگزاری این آزمون هیچ کارنامه‌ علمی فردی برای داوطلبان صادر نمی‌شود و تنها اسامی پذیرفته شدگان اعلام می‌شود.

به گفته امرایی، همچنین مدت اعتراض به سوالات یک روز بوده است و داوطلبان خواستار افزایش مدت زمان اعتراض بودند. همچنین آنها اعلام می‌کردند که مرجع رسیدگی به اعتراضات نیز مشخص نیست و همچنین آنها می گفتند که داوران المپیاد درحال تدریس در مراکز خصوصی هستند.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت اظهار داشت: پس از شنیدن اعتراضات و بررسی‌های تخصصی با مکاتبه‌ای که با وزارت بهداشت داشتیم موادر ذکر شده را برای کاهش فساد و تخلفات در آزمون به وزارت بهداشت اعلام کردیم. وزارت بهداشت پس از بررسی این موارد نیز خوشبختانه طی نامه‌ای پاسخ درخواست دیده بان را داد و اطمینان داد که همه این موارد برای المپیاد بعدی اصلاح شود.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت  تاکید کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، کارنامه فردی مرحله اول المپیاد علمی در اختیار افراد قرار گیرد، همچنین امکان اعلام اعتراضات به سه روز افزایش یافت و همچنین اعلام شد که مرجع پاسخگویی به اعتراضات دبیرخانه علمی وزارت بهداشت است و داوران نیز نباید در موسسات خصوصی تدریس کنند و در صورت عدم اجرای این امر عضویت آنها کمیته فنی و علمی لغو خواهد شد. وزارت بهداشت از داوطلبان خواسته است تا مستندات خود را در این خصوص اعلام کنند تا در صورت بروز تخلفات رسیدگی لازم صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما