به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سعید قبیتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی با وجود تحریمهای ظالمانه موفق شد در سال ۱۴۰۰ افزون بر ۲۷ میلیون تن کالا را بدون محدودیت در مسیرهای بینالمللی جابجا کند.
وی افزود: آمارها بیانگر رشد ۴۰ درصدی جابجایی کالاهای فلهای و کانتینری توسط ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ است.
مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم تصریح کرد: درآمد این شرکت در مجموع از محل حمل کالا در مسیرهای بینالمللی و منطقهای به حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار میرسد.
قبیتی ادامه داد: ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مجموع سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن سوخت مصرف میکند و همه سوخت مورد نیاز ناوگان این شرکت از پالایشگاههای داخلی تامین و به ازای هر تن سوخت ناوگان حدود ۱۰۰ دلار صرفه جویی میشود.
وی اضافه کرد: علاوه بر بندر شهید رجایی که هم اکنون سوخت مورد نیاز ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تامین می کند و برای ایجاد زیرساخت های سوخت رسانی به شناورها در بندر چابهار و دیگر بنادر کشور برنامه های زیادی در دستور کار داریم.
مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم گفت: ضمن اینکه تولید سوخت کم سولفور در پالایشگاه شازند که با ۱۲۰۰ تن در ماه راه اندازی شد هم اکنون به بیش از ۶۰ هزار تن رسیده و سوخت مورد نیاز ناوگان کشتیرانی را تامین میکند.
قبیتی با بیان اینکه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سالانه نیازمند ۴۰۰ هزار تُن سوخت است، اظهار داشت: سهم ایران از بانکرینگ(سوخت رسانی) خلیج فارس ۱۲.۵ درصد است و هم اکنون در بندر شهید رجایی روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت به شناورها عرضه میکند.
وی بیان کرد: سایت سوخترسانی شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم وابسته به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر دارای ظرفیت ۵۳ هزار تُن انبارش سوخت است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۱۱۶ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم خاطرنشان کرد: هم اکنون سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تامین سوخت مورد نیاز ناوگان خود سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن سوخت توزیع می کند و در مجموع با سهم سایر شرکت های سوخت رسان، سالانه حدود یک میلیون تن سوخت برای ناوگان دریایی کشور توزیع می شود.
انتهای پیام/۸۸۰۵۰/م
نظر شما