شناسهٔ خبر: 54244683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمایش سرزمین نقشه راه دستگاه‌های اداری که اجرایی نمی‌شود/ بهره‌وری در کشور تبدیل به ضرورت شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان با بیان اینکه آمایش سرزمین نقشه راه همه دستگاه‌هاست اما اجرایی نمی‌شود، گفت: اصلاح تعرفه‌های آب و برق و توسعه زیرساخت‌ها، بهینه کردن قراردادها، ایجاد تعرفه‌های جدید و ... از جمله اقداماتی است که می‌تواند در وزارت نیرو برای بهره‌وری بیشتر صورت گیرد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، حاجی‌گلدی کر در مراسم تجلیل محققان و کارشناسان از کشاورزان نمونه در بخش بهره‌وری مصرف آب در استان گلستان اظهار کرد: در بهره‌وری در کشور دچار مشکل هستیم و تاکنون خروجی مناسبی در این بخش نداشته‌ایم. 

وی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته به دلیل تعرفه بالای آب و زیرساخت‌های مناسب، بهره‌وری آب بالا و سرانه مصرف آنان کمتر است و ما نیز باید در راستای مدیریت بهینه منابع آب و جلوگیری از بحران‌های احتمالی از طریق مدیریت تقاضای مصرف و افزایش آگاهی اجتماعی اقدام کنیم.

* سهم بهره‌وری از رشد اقتصاد تنها یک درصد است

کر با بیان اینکه باید بهره‌وری در کشور تبدیل به ضرورت شود، گفت: الگوهای بهره‌وری موجب توسعه اقتصاد می‌شود و تمام خروجی بهره‌وری باید منتج به نتیجه برای مردم باشد اما سهم بهره‌وری از رشد اقتصاد تنها یک درصد است و البته دولت کنونی در این بخش بسیار جدی وارد شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان با بیان اینکه آمایش سرزمین نقشه راه همه دستگاه‌هاست اما اجرائی نمی‌شود، تصریح کرد: اصلاح تعرفه‌های آب و برق و توسعه زیرساخت‌ها، بازسازی شبکه، بهینه کردن قراردادها، ایجاد تعرفه‌های جدید، ایجاد زمینه تجاری‌سازی ایده‌های موفق، بسترسازی برای تعامل با مجموعه‌های پژوهشی و واقعی کردن قیمت‌ها در بخش کشاورزی و افزایش الگوی کشت گلخانه‌ای از جمله اقداماتی است که می‌تواند در وزارت نیرو برای بهره‌وری بیشتر صورت گیرد. 

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان و محققین و کارشناسان از کشاورزان نمونه در بخش بهره‌وری مصرف آب در استان گلستان تجلیل شد.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

نظر شما