شناسهٔ خبر: 66360784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر علوم تحقیقات و فناوری مطرح کرد

جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اعتراضات و تجمع گسترده دانشجویان در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل گفت: جامعه دانشگاهی در برابر این جنایات سکوت نخواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، درباره نوع برخورد پلیس آمریکا با دانشجویانی که معترض به نسل‌کشی رژیم اسرائیل هستند و مقایسه آن با برخوردی که پلیس ایران در اعتراضات سال ۱۴۰۱ داشت، اظهار کرد: نوع برخورد ما نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی برای علم، عالم، خانواده بزرگ و فهیم و فرزانه دانشگاهی جایگاهی خاص قائل است و بر همین اساس قانونی تصویب کرده است که اجازه نمی‌دهد نیروهای امنیتی و نظامی وارد دانشگاه شوند.

وی افزود: عملکرد ما به دلیل آن است که برای جامعه دانشگاهی، علم و عالم جایگاه خاصی قائل هستیم و دیدید در سال ۱۴۰۱ که اعتراضات سه ماه طول کشید به جای اینکه پلیس وارد دانشگاه شود، شخص وزیر علوم وارد دانشگاه شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در بحبوحه حوادث سال ۱۴۰۱ خودمان وارد دانشگاه صنعتی شریف شدیم و به میان دانشجویان رفتیم و صحبت‌های آن‌ها را شنیدیم و مدیریت کردیم.

وی با اشاره به تناقض رفتار کشورهایی که خود را مهد آزادی می‌دانند، تصریح کرد: در دانشگاه‌های کشورهایی که مدعی مهد آزادی هستند، می‌بینیم که با دانشجو و استاد چگونه برخورد می‌کنند و در حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا دیدیم که آزادی لگدمال شد و چگونه با دانشجویان برخورد کردند.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: دانشگاهیان ما چنین رفتارهایی را می‌بینند و به داشتن آزادی در دانشگاه‌های خودمان افتخار می‌کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاهیان ایران اسلامی از دانشجویان و دانشگاهیان سایر کشورها که به ندای وجدان خود پاسخ دادند و در برابر نسل‌کشی صهیونیست‌ها حساسیت به خرج می‌دهند، تقدیر و تشکر می‌کنم؛ به‌یقین سازمان‌های بین‌المللی در مورد چنین خواسته‌ای از سوی قشر فرهیخته دانشجو و دانشگاهی تمکین خواهد کرد و صدای اعتراضات دانشجویان را خواهند شنید.

وی گفت: امروز هم خواهیم دید که در دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور برنامه‌هایی خواهند داشت و با دانشگاهیانی که با مظلومان فلسطینی هم‌دردی کردند، مکاتبه خواهد شد و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم و یقین داریم که چنین حرکت‌های دانشگاهی در مقابله با رژیم ظالم صهیونیستی نتیجه‌بخش خواهد بود.

نظر شما