شناسهٔ خبر: 54238561 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار تهران:

مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات فردا تعطیل است

استاندار تهران گفت: فردا چهارشنبه تمام مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تعطیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن منصوری در پایان جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوا در استان تهران گفت: با توجه به اینکه همچنان در شرایط بسیار ناسالم و خطرناک هستیم، لذا تصمیم کمیته این است که فردا چهارشنبه تمام مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تعطیل باشد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های ورزشی هم ممنوع است.

منصوری گفت: پدیده گرد و خاک که در حوزه مرکزی کشور شاهد هستیم، کم‌سابقه و در ۱۲ سال اخیر به شدت با این پدیده مواجه‌ هستیم.

وی با بیان اینکه همیشه گلایه‌ای در خصوص اعلام تصمیم و مصوبات می‌شود، ادامه داد: وقتی توده آلاینده‌ای وارد کشور می‌شود و یا غلظت آلاینده بیش‌تر می‌شود، توان تشخیص شاخص دقیق به دلیل وجود مشکلات در زیرساخت‌ها وجود دارد.

استاندار تهران گفت: تصمیمات ما برای وقتی که شاخص بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ و ۲۰۰ تا ۲۵۰ به بعد است متفاوت است. ما در تبیین و ارائه شاخص مشکلاتی را داریم. البته تلاش در رفع این مشکلات زیرساختی وجود دارد اما مردم بدانند که در تمام تصمیمات برای ما اصل سلامتی مردم است و نباید سلامتی مردم به مخاطره بیفتد.

منصوری با اشاره به مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: با توجه به شرایطی که در کشورهای همسایه و استان‌های غربی داریم این شرایط با تاخیر به سمت تهران حرکت می‌کند و پیش‌بینی دستگاه‌ها درباره پدیده گرد و غبار تداوم این شرایط است البته در تهران فردا شدت کمتر است اما تصمیمات کمیته مبنی بر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و ادارات است.

وی تاکید کرد: از افراد سالمند و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند نیز تقاضا داریم که از تردد غیرضرور خودداری کنند. البته دستگاه‌های امدادی مانند هلال‌احمر و اورژانس در حال آماده باش هستند.

او درباره تعطیلی بانک‌ها گفت: بانک‌ها چون به صورت مستقیم با اصناف و بخش خصوصی در اتباط هستند نمی‌توان آن‌ها را تعطیل کرد اما حتی الامکان اجازه داده شود تا کارمندانی که فرزند کوچک دارند در خانه بمانند و بانک‌ها نیز با حداقل کارمند خدمات‌رسانی داشته باشند.

استاندار تهران درباره لغو امتحانات گفت: امتحاناتی که به صورت داخلی برگزار می‌شود، لغو است اما لغو امتحانات کشوری برعهده وزارت آموزش و پرورش است و از سوی آن‌ها باید اعلام شود.

برچسب‌ها:

نظر شما