شناسهٔ خبر: 54228186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه گراش:

فتح خرمشهر بهترین الگو برای غلبه بر چالش‌ها است

لارستان- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه گراش فارس گفت: فتح خرمشهر و استقامت و مقاومت و ایثارگری های رزمندگان درهشت سال دفاع مقدس می تواند بهترین الگو و نسخه ای مناسب برای حل مسائل و چالش های فراروی امروز و عبور از گردنه های سخت در حوزه های مختلف باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ سید وحید ستاری روز سه شنبه در آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در گلزار شهدای گراش اظهار داشت: دفاع مقدس و رفتار و مقاومت ایثارگران که الگوی واقعی و عینی آن در بسیاری از عملیات ها و به ویژه آزادسازی خرمشهر متجلی شد باید از زوایا و ابعاد گوناگون تحلیل شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس و آن همه الگوهای رفتاری و مقامت جانانه ایثارگران و استقامتشان در برابر دشمن تا دندان مسلح آن روز، امروز هم می تواند در سایر حوزه ها و برای حل مسایل و مشکلات دیگر کشور پیاده وعملیاتی شود، گفت: توکل و توسل به قدرت لایزال الهی و تکیه بر ائمه اطهار رمز پیروزی رزمندگان در عملیات های مختلف جنگ هشت ساله بود.

وی بیان کرد: رزمندگان در آن جنگ نابرابر و با دستان خالی برای دفاع از کیان و آرمان های خود ایستادند و حاصل این ایستادگی ها و استقامت و جان فشانی ها هم عزتمندی ایران اسلامی بود که فتح خرمشهر و غلبه بر دشمن تا دندان مسلح  مصداق عینی آن محسوب می شود.

ستاری افزود: فتح خرمشهر جریان و مسیر جنگ هشت ساله را تغییر داد و همین استقامت و پایمردی و مردانگی رزمندگان و وحدت و انسجام بین همه نیروهای مسلح اعم از بسیج و سپاه و ارتش سبب ایجاد ترس و بیم در دل دشمن و مایه غرور و پشتوانه رزمندگان شد.

سوم خرداد نقطه عطف در تاریخ عزتمند ایران اسلامی

فتح خرمشهر بهترین الگو برای غلبه بر چالش‌ها است

فرمانده سپاه ناحیه لارستان هم شامگاه دوشنبه در آیین گرامیداشت فتح خرمشهر در گلزار شهدای شهر لار گفت: سوم خرداد، روز تاریخی و نقطه عطف در تاریخ پرشکوه ایران اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بود.

سرهنگ عیسی افسری افزود: عملیات غرورآفرین بیت المقدس و حماسه فتح خرمشهر در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ نقطه سرنوشت‌ سازی در روند هشت سال جنگ تحمیلی بود که سبب شد انقلاب نوپای ایران ، قدرت انقلابی خود را این بار در عرصه نظامی به رخ جهانیان بکشد.

وی بیان کرد: عملیات غرورآفرین و دشمن هراس بیت المقدس و استقامت رزمندگان هیمنه پوشالی صدام و رژیم بعثی که از حمایت ابرقدرت‌ های غربی و شرقی و در رأس آنها آمریکای جنایتکار برخوردار بود را درهم شکست.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان گفت: باید با بهره مندی از همه ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای و با عزمی راسخ تر از گذشته در راستای معرفی و تبیین الگوهای رفتاری و صحنه های ناب از ایثارگری ها، جانفشانی ها و مردانگی و استقامت رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس برای نسل امروز تلاش کرد.

امسال آیین بزرگداشت و با شکوه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و همراه با خاطره گویی رزمندگان و مداحی و حماسه سرایی مداحان و همچنین برگزاری یادواره شهدا در شهرها و بخش های مختلف جنوب فارس با محوریت مردم و پایگاه های مقاومت بسیج برگزار شد.

نظر شما