شناسهٔ خبر: 54225735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در گزارش آنا بخوانید؛

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

آزادی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت‌المقدس در دوره ابتدایی جنگ ایران و عراق بود، رویدادی که هرساله ایرانیان را در سوم خرداد به جشن و سرور وامی‌دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، فتح خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال، سوم خرداد ۱۳۶۱ صورت گرفت. دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی اعم از استادان، کارکنان و دانشجویان در سالروز فتح خرمشهر با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی اجتماعی و ورزشی این روز را گرامی ‌داشتند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه در جلسه بسیج اساتید این دانشگاه با بیان اینکه حماسه سوم خرداد نقطه عطف و تأثیرگذار در هشت سال دفاع مقدس است، اظهار کرد: آزادی خرمشهر با آن امکانات کم و دشمن تا دندان مسلح اتفاقی است که در کمتر جنگی می‌توان یافت و از این بابت باید به داشتن چنین مردمی بالید که با اعتقاد راسخ و خلوص نیت در مقابل متجاوزگر جنگیدند و اجازه تعرض به خاک و ناموس خود را ندادند.

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

حمید باقری دهبارز سوم خرداد را ماندگارترین میراث در تاریخ ایران دانست و عنوان کرد: پیام سوم خرداد به دنیا واضح و روشن بود و آن پیام این بود که هرگز مردم ایران تسلیم زور نخواهند شد و تن به اسارت و بردگی نخواهند داد؛ زیرا قبل از انقلاب اثرات سلطه بیگانگان را لمس کرده بودند و حاضر به تکرار آن نبودند و می‌خواستند روی پای خود بایستند و خودکفا باشند و این اتفاق بعد از انقلاب افتاد و دشمنان با هر تفکر و اقدامی نتوانستند ملت ما را وادار به تسلیم کنند.

بیشتر بخوانید:

از تجدید میثاق با شهدا تا گلگشت طبیعت در جشن آزادی خرمشهر

وی اضافه کرد: پشتوانه این حماسه‌ها مدیریت رهبری و لبیک و اعتماد مردم به ایشان و نظام بوده که توانستیم تا به امروز پیشرفت کنیم و وابستگی‌ها را کمتر کنیم.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور در مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور گفت: بر اساس شرایط رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر و شرایط تحریمی که بر کشور حاکم بود با وجود همه کاستی‌ها، اصراری امام خمینی (ره) بر آزادسازی خرمشهر داشتند، این اصرار نشان از این دارد که ایشان از همان ابتدا دست خداوند را در یاری ملت مظلوم ایران مشاهده می‌کردند.

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

رضا یوسفی گفت: همدلی و استقامت ملی و گذشتن مردم از جان و مال خود برای دستیابی به هدفی مشترک و والا سبب دریافت نصرت الهی و رمز پیروزی ایران در جنگ بود.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور با بیان اینکه تاریخ نشان داده هرجا که در کنار هم بودیم و برای رضای الهی از خواسته‌های دنیوی خود دست کشیدیم، نصرت الهی را در کنار خود مشاهده کردیم، عنوان کرد: در این زمان‌ حساس و انجام جراحی بزرگ اقتصادی، گذر از این گام مهم نیز فقط با همت و درایت مسئولان و همراهی همیشگی مردم امکان‌پذیر است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در مراسم سالروز فتح خرمشهر که در جوار قبور شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: مقاومت غیورمردان عرصه دفاع مقدس درس ایثار و ایستادگی را به ما آموخت و امروز باید این مقاومت را در برابر استکبار جهانی ادامه داد؛ اگرچه دشواری‌هایی‌ بر سر راه خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌ احمد نظری اضافه کرد: رزمندگان اسلام با قلب‌های خود فتح خرمشهر را رقم زدند و این حادثه با اخلاص این رزمندگان میسر شد.

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود عنوان کرد: اگرچه هجمه‌های زیادی ازجمله تحریم ظالمانه دشمنان مشکلاتی را به‌وجود آورده است؛ اما ملت و دولت ایران مقاوم هستند و ملت شهیدپرور ایران در تمامی عرصه‌ها حضوری فعال دارد.

حسین جلالی رزمنده دفاع مقدس و از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود هم خاطراتی را از دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد و مراسم با اجرای سرودهای دفاع مقدس و تجدید میثاق با دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود پایان یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع دانشگاهیان با تبریک روز مقاومت و پیروزی گفت: فتح خرمشهر، یادآور یکی از رویدادهای بزرگ تاریخ است که توسط مردم و رزمندگان اسلام رقم زده شد.

سیدمیرالله حسینی بیان کرد: حماسه فتح خرمشهر را مردم قهرمان این شهر همگام و همرزم با دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس در تاریخ پرافتخار این سرزمین رقم زدند.

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: ایثار، استقامت و شجاعت رزمندگان و شهدای مقاومت از مهم‌ترین ویژگی فاتحان خرمشهر شهر خون و قیام بود، چنین روز ماندگار، سرانجام با خلق حماسه‌های جاودانه و جانفشانی‌های فراموش‌ناشدنی رزمندگان غیور اسلام آزاد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل افزود: پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره بصیرت افزایی و مقاومت می‌تواند مهم‌ترین شاخصه یک دانشجوی انقلابی و ولایی باشد.

حسینی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و ایثار میان استادان، دانشجویان و فضای دانشگاه نقش بسزایی در تعالی فعالیت‌های فرهنگی دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، این روز خاطره‌انگیز و غرورآفرین را به ملت بزرگ ایران به ویژه مردم شهیدپرور، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی، رزمندگان، جانبازان آزادگان سرافراز و خانواده معظم شهدا و دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از میاندوآب، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب همگام با سایر اقشار مردم و نهادهای دولتی در سالروز آزادسازی خرمشهر گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم را عطرافشانی و غبارروبی کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در حاشیه این مراسم با تسلیت و گرامیداشت ترور ناجوانمردانه سرباز سرافراز اسلام و ولایت شهید والامقام صیاد خدایی توسط استکبار جهانی و تبیین رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس، آزادسازی خرمشهر را جلوه‌ای از انوار و قدرت لایزال الهی در سرزمین کربلای ایران برشمرد.

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

رامین رستمی افزود: سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از یادگارهای دوران هشت سال دفاع مقدس است که تجلی‌گر ابهت سپاه اسلام در بین نسل جوان انقلاب بوده و بزرگداشت و تداعی خاطرات آن دوران می‌تواند در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین جهادی در مقابل جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام و انقلاب بسیار کارساز شود.

وی عنوان کرد: در سالروز حماسه خرمشهر و عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های ایثارگران و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس، عطرافشانی، غبارروبی، نثار فاتحه و گل از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و معنوی در این روز به یادماندنی و ارزشمند است که به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی، بسیج دانشجویی و ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران در مراسمی که به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد و فتح خرمشهر در سال ۱۳۶۱ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران برگزار شد، اظهار کرد: تلخ‌ترین واقعه دوران دفاع مقدس سقوط خرمشهر و شیرین‌ترین نقطه آن دوران که در تاریخ ماندگار شد همین فتح خرمشهر بوده است.

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

حجت‌الاسلام سامان جاور افزود: این جمله معروف امام خمینی(ره) که فرموند خرمشهر را خدا آزاد کرد، دلیل بر این نکته دارد که همه ابرقدرت‌های شرق و غرب با تجهیز رژیم بعث صدام مقابل جوانان مؤمن و معتقد ایران اسلامی که با دستان خالی؛ اما متکی به خداوند و اهل‌بیت سلام‌الله صف‌آرای کردند و این قدرت خداوند بود که با دستان خالی این جوانان باعث شکست دشمن در خرمشهر شد. این نکته مهم بود که جوانان با تکیه بر خدا توانستند بر کل مستکبران زورگوی عالم غلبه کنند و برای امروز همه بهترین الگو و راهنما هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از یاسوج، مراسم بزرگداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی با حضور رحیم اکرامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام خیرالله امیری مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد استان کارکنان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد.

حجت‌الاسلام خیرالله امیری در این مراسم که در جوار یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد در سخنانی گوشه‌هایی از خاطرات و ایثارگری‌های رزمندگان و مقاومت مردم را در آن روزها بازگویی کرد و به تبین رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

وی افزود: بی‌تردید آزادسازی خرمشهر خاطره‌ای به یادماندنی از حماسه‌آفرینی غیور مردانی است که با اتکا به قدرت الهی پای به عرصه جهاد نهادند و با نمایش ایمان و اعتقاد راسخ خود که برگرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) است، حماسه‌ای جاوید را رقم زدند که همه قدرتمندان متکبر و مغرور جهان را به حیرت واداشتند.

در پایان این مراسم گلزار شهدای گمنام دانشگاه با گلاب و گل عطرافشانی و شست‌وشو داده شد.

مراسمی به مناسبت سالروز فتح خرمشهر با حضور مسئولان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر برگزار شد. از برنامه‌های این مراسم غبارروبی قبور شهدای گمنام، سخنرانی رئیس واحد، شعرخوانی مناسبتی دانشجویان و روایت آزادسازی خرمشهر توسط راوی دفاع مقدس و نقاشی زنده بود.

سیدمحمدجواد موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در این مراسم اظهار کرد: همزمان با چهلمین سال تأسیس دانشگاه رویداد بزرگ و مهم گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در هفته دوم خرداد در مصلی تهران برگزار خواهد شد که سهم واحد کاشمر از این رویداد مهم ۱۱ ایده استارت‌آپی و فناور و خلاق خواهد بود.

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

علی کبیر، رزمنده و راوی دفاع مقدس این مراسم بود که به روایت چگونگی آزادسازی خرمشهر پرداخت و با سخنان خود صحنه‌های این اتفاق بزرگ را روایت کرد.

در ادامه مراسم اجرای سرود سلام فرمانده توسط بیش از ۵۰ دانش آموزان مدارس سما کاشمر اجرا شد و همزمان با اجرای این مراسم، نقاشی زنده توسط آیدا و مهسا شکوهی از دانشجویان و اعضای کانون هنرهای تجسمی این واحد دانشگاهی اجرا شد.

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر (روز مقاومت، ایثار و پیروزی) کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان به ارتفاعات مارگون صعود کردند.

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان در حاشیه این صعود گفت: سوم خرداد روز حماسه مردان این مرز و بوم و شیرزنانی است که مردانه خاک این سرزمین را توتیای چشم کرده و در پشت جبهه نبرد حق علیه باطل از چیزی دریغ نکردند تا ۵۷۶ روز اسارت خرمشهر، سرآغاز پیروزی‌ها در هشت سال دفاع مقدس شود.

رسول رجب‌پور افزود: استادان و کارکنان باید در راستای شناساندن هشت سال دفاع مقدس اتمام ورزند تا نسل جدید دانشگاهی با آرمان‌های دانشگاه جبهه و جنگ آشنا شده و رهرو خون شهدا باشند.

هادی ناصری در نشست بصیرتی سوم خرداد (سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر) که با حضور فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان خرمشهر برگزار شد با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند: «فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است»، «خرمشهر شهر لاله‌های خونین است»،«خرمشهر را خدا آزاد کرد»، افزود: اتحاد و پیروی از ولایت فقیه رمز موفقیت و پیروزی است که نمونه بارز آن را در فتح خرمشهر شاهد بودیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان با بیان این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند: «خرمشهرها در پیش است، نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است» بر لزوم حفظ ارزش‌های اسلامی و پایبندی به اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی تأکید کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان استهبان هم با تبیین و تشریح عملیات تاریخ‌ساز بیت‌المقدس خاطراتی را از آن دوران و آزادسازی خرمشهر بیان کرد.

عبدالله امیری تبیین کرد: امید، تلاش و توکل از شاخص‌های برجسته دلاورمردان دوران هشت سال دفاع مقدس بوده و سوم خرداد یک روز تاریخی و به یاد ماندنی است که در تقویم افتخارات ملت ایران اسلامی ثبت شده و جاودان باقی خواهد ماند.

در پایان این نشست مراسم قرائت زیارت شهدا، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.

نعمت اسدی در مراسم گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور گفت: آنچه ما را در جنگ پیروز کرد و امروز هم در همه عرصه‌ها سبب موفقیت ماست و خواهد بود توکل و اعتماد به خداوند متعال، امید به آینده و صبر و استقامت است.

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

وی با اشاره به اینکه تفاوت بین انقلاب ما و سایر جریان‌هایی که مقابل استکبار ایستادگی کردند، استقامت است، توضیح داد: استقامت ما انگیزه الهی دارد و ثمره استقامتی که با انگیزه الهی باشد، پیروزی است.

فرمانده سپاه شهرستان نور با اشاره به شهادت شهید صیاد خدایی بیان کرد: یکی از ثمرات استقامت رزق است و رزق هم مادی است و هم معنوی و رزق معنوی ما هم آن بوده که بعد از ۴۳ سال انقلاب هنوز در شهادت باز است.

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

اسدی، لازمه موفقیت در جراحی اقتصادی را استقامت دانست و ادامه داد: این امر به کمک تبیین صحیح ممکن است و متولیان جهاد تبیین دانشگاهیان متعهد، متخصص و انقلابی هستند.

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز به مناسبت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت شهر دزفول گفت: مروز بزرگترین گرامیداشت شهدا عمل و اطاعت همه جانبه از ولایت است. ولایتمداری شهدا بود که حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت را در دزفول رقم زد. حماسه‌های ماندگار سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری دزفول، فصل‌هایی درخشان از این تاریخ این سرزمین است؛ یادآور روزهای مقاومت و حماسه و پایمردی‌های مردمانی که در نبردی نابرابر در مقابل دشمن بعثی و هم‌پیمانانش برای حفظ خاک وطن از جان‌های گرانقدر خود مایه گذاردند و دشمن را با زبونی از خاک وطن بیرون راندند.

وی افزود: بی تردید در آن مقطع حساس تاریخی، حمایت ها و رهبری بی نظیر امام راحل، درایت مقام معظم رهبری با همراهی و همدلی فرماندهان دوران دفاع مقدس، برگ زرینی را در تاریخ حیات جمهوری اسلامی رقم زد. بر خود فرض دانستم که این ایام الله را بر مردم غیور و ولایتمدار و جامعه دانشگاهی به خصوص مردم خوزستان که حماسه سازان این ایام هستند را تبریک گفته و از خداوند منان خالصانه میخواهم که مسیر زندگی و کاریمان را در مسیر شهدا رقم بزند.

حسین جهانگیری مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در بندرعباس با گرامیداشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: اهمیت آزادسازی خرمشهر تا به حدی بود که امام راحل با بیانی ساده، قاطع و مبرهن فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

وی با گرامیداشت شهادت سردار پاسدار شهید صیاد خدایی، وی را از مدافعان پاکدل و ایثارگر حرم خواند و افزود: شهادت هنری است که نصیب هر کس نمی‌شود و ساده زیستی این مرد خدایی، زبونی و ذلت دشمن را در ترور این شهید حمید به نمایش گذاشت.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، آزادسازی خرمشهر را نمادی از ایستادگی، غیرت و هویت ملت ایران دانست و عنوان کرد: آزادسازی خرمشهر فتح خاک نبود؛ بلکه فتح هویت از دست رفته‌ای بود که با رشادت و ایستادگی جوانان وطن به دامن ایران اسلامی برگشت.

جهانگیری با بیان روایتی از پیامبر عظیم الشان اسلام بیان کرد: رسول خدا فرمودند؛ «روزی می‌رسد که شهادت ویژه و مختص مردان ناب من می‌گردد» و امروز هر کسی سعادت رسیدن به درجه لایتناهی را در نزد خدا ندارد. امروز آرزوی شهادت، یک آرزوی بزرگ و دست نیافتنی است که نصیب هر کسی نمی‌گردد و مختص انسان‌هایی بزرگ‌منشی است که خالصانه برای رسیدن به خدا گام برمی‌دارند.

وی شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را نیز تسلیت گفت و یادآور شد: امام جعفر صادق به‌عنوان رئیس بزرگ مذهب جعفری در طول عمر پربرکتش، تمام تلاش و کوشش خود را با مساعی علمی آغاز و حوزه فکری و ثمربخش خویش را در تمام جهان گسترش داد و در مکتبش، شاگردانی دانشمند، فقهای متفکران اندیشمندانی بزرگ تربیت شد و به‌عنوان ذخیره علمی به امت اسلامی تحویل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رودسر، علیجان امیریان ملک میان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش در مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و معرفی دانشجو رزمنده جانباز ناصر علی پور، وی را به توصیف رویدادهای سوم خرداد و چگونگی آزادسازی خرمشهر دعوت کرد.

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

ناصر علی پور راوی دفاع مقدس و دانشجوی واحد رودسر و املش بیان کرد: فتح خرمشهر حماسه ای عظیم و ماندگار است، چرا که مملو از فداکاری و سختی بود.

وی مراحل گذر از موانع تا رسیدن به خرمشهر را بازگو و آن جنگ را بحث حیثیت ها معرفی و اظهار کرد: اگر خرمشهر حفظ نمی شد دیگر حرفی برای گفتن نمی ماند، موانع زیادی را از سر گذراندیم، اولین مانع ما آن میدان عظیم بود که بیش از سه ساعت زمان برد تا توانستیم از آن عبور کنیم، سپس عبور از روی سیم های خاردار و زمانی که به آخر مسیر رسیدیم، تمام قوا و وضعیت جسمانی رزمندگان ما تحلیل رفته بود، این موارد شاید از نظر سایران ناممکن و بسیار سخت به نظر برسد؛ اما تماماً با عشق میسر شد، عشق به خدا ما را در این راه کمک کرد، زیرا سریازان دفاع مقدس هیچگاه با خشونت رفتار نکردند، بلکه با فرهنگ اسلامی و آرامش معنوی توانستند پیروز شوند.

بعد از جلسه جمعی از اساتید و کارکنان واحد رودسر و املش با غبارروبی گلزار مطهر شهدای گمنام شهرستان رودسر این روز را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از یزد، محمدرضا دهقانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در دیدار با مادر شهید سید محمد حیدری یزدی به مناسبت سوم خرداد اظهار کرد: عزت و عظمت ایران اسلامی مرهون خون شهداست و خدمت به خانواده معزز شهدا و ایثارگران وظیفه همگان است که باید به بهترین وجه ممکن در جامعه عملی شود.

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

وی با بیان اینکه سوم خرداد به برکت خون شهدا و رزمندگان محقق شد، ادامه داد: سوم خرداد یادآور ایثارگری‌ها و بیرون کردن متجاوزان رژیم عراق از این شهر حماسه‌آفرین است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد افزود: سوم خرداد را گرامی می‌داریم و به ارواح پاک و مطهر همه شهدای دفاع مقدس به‌ویژه شهدای آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس ادای احترام می‌کنیم.

در ادامه این دیدار مادر شهید سید محمد حیدری یزدی از خاطرات و نحوه اطلاع از شهادت فرزند خود بیان کرد و در پایان در پایان به‌رسم یادبود و برای ارج نهادن به صبر، ایثارگری و استقامت مادر شهید تجلیل شد.

به گزارش آنا، شهید سید محمد حیدری یزدی در تاریخ سی و یکم شهریور 1348، در شهرستان یزد به دنیا آمد. تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هجدهم فروردین 1366، با سمت تک‌تیرانداز در شلمچه براثر اصابت ترکش به پا، شهید شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز اظهار کرد: مسجد جامع خرمشهر نماد مقاومت است و در روز قیامت، گواه رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهدا و رزمندگان خواهد بود.

حمید آروین با تبریک هفته مقاومت و پایداری به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا در نی‌ریز، اظهار کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر مانند آزادی قلب ایرانیان مسلمان است و مسجد جامع خرمشهر یکی از گواهان و شاهدانی است که در روز قیامت بر ایثار و جان‌فشانی شهدا، شهادت می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز گفت: آزادسازی و فتح خرمشهر فقط آزادی قطعه‌ای خاک و یا شهر استراتژیک نبود، بلکه آزادی پاره‌ای از قلب ایرانیان مسلمان بود که وقتی بخشی از قلب در کنار کل آن قرار می‌گیرد، زندگی را اهدا می‌کند.

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟

آروین افزود: جدایی خرمشهر هرچند به مدت کوتاه نفس ایرانیان را به تنگ آورده و حیات را دچار مشکل کرده بود،اما غیورمردان دلاور، جوانان ولایی، مسلمان و عاشق شهادت، سربازان پابه‌رکاب امام عصر (عج)، ارمغان آزادی خرمشهر خدا آزادکرده را به ایرانیان مسلمان تقدیم کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز، مسجد جامع خرمشهر را نماد استقامت، مقاومت و پایداری معرفی کرد و گفت: مسجد جامع خرمشهر، گواه رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های همه‌کسانی که در این نبرد غرورآفرین شرکت کردند، خواهد بود و در قیامت گواهی خواهد داد، ازاین‌رو جا دارد به مناسبت این روز بزرگ، یاد و خاطره همه شهدا و رزمندگان این عملیات افتخارآفرین را گرامی می‌داریم و به روح بلند شهدا سلام و درود می‌فرستیم.

علیرضا امینی، گفت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر حماسه‌ای ملی است و پاسداشت آن مرهون بزرگداشت حضور حماسی مردم در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از مینودشت، علیرضا امینی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در مراسم گرامیداشت حماسه سترگ سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت، اظهار کرد: مقاومت جانانه و ایثارگری‌ها و دلاوری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس در تاریخ ماندگار شد؛ زیرا اگر ازخودگذشتگی و جانفشانی‌های آنان نبود، امروز آرامش، آسایش و پیشرفتی برای ما حاصل نمی‌شد.

جشن آزادی خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد چگونه گذشت؟


وی افزود: دشمن بعثی با حمایت‌های مستکبران جهان بر این باور بود که می‌تواند بر کشور غلبه کند و استقلالمان را بگیرد؛ اما رزمندگان شجاع و غیرتمند با فرمان امام(ره) درسی فراموش‌نشدنی به دشمنان بعثی دادند.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: رزمندگان اسلام با تکیه بر ایمان به خداوند ضربه مهمی به رژیم بعث عراق وارد کردند و با فتح خرمشهر حادثه درخشان را در تاریخ جنگ به یادگار گذاشتند.

امینی تأکید کرد: باید همیشه نام، یاد و خاطره شهدا را زنده نگه‌داریم. باید با تبیین چنین حماسه‌هایی به‌ویژه میان نسل جوان دانشگاهی از آنان بخواهیم تا با تحصیل و علم‌آموزی زمینه پیشرفت و توسعه کشور در زمینه‌های مختلف را فراهم آورده و ادامه‌دهنده راه آنان باشند.

روح الله زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا، هم‌زمان با فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در مراسم بزرگداشت این روز حماسی که با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان در جوار یادمان شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: عزت و افتخار ایران اسلامی مرهون فرهنگ شهادت و ایثار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا افزود: حماسه سوم خردادماه، روز مقاومت، ایثار و پیروزی و آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس به‌حساب می‌آید و این روز از حماسه‌های ماندگار در تاریخ ایران اسلامی است.

زارع، حماسه سوم خرداد را پیام‌آور استقامت و رشادت رزمندگان خواند و گفت: عملیات بیت‌المقدس که باعث آزادسازی خرمشهر شد تمامی دسیسه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد و قدرت و ایمان ملت بزرگ ایران را بار دیگر به رخ جهانیان کشید.

وی ادامه داد: ما همواره باید قدردان این جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌ها باشیم زیرا عزت و افتخار امروز ایران اسلامی مرهون فرهنگ شهادت و ایثار است.

به گزارش آنا، گل‌باران و عطرافشانی گلزار شهدای دانشگاه آزاد بیضا و برپایی ایستگاه صلواتی از ویژه‌برنامه‌های این دانشگاه به مناسبت آزادسازی خرمشهر بود.

انتهای پیام/۴۰۶۲/

نظر شما